Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Jak rozpoznać narkotyki i dopalacze?

Jak rozpoznać narkotyki i dopalacze?
- Wstęp

Sylwia Stolarczyk

Lekcja darmowa

Wstęp

Witam i zapraszam do mojego kursu pod tytułem: 

"Jak rozpoznać narkotyki i dopalacze?”

Młodzież szkolna sięga po narkotyki z wielu różnych powodów. Młodymi ludźmi najczęściej kieruje ciekawość i chęć dobrej zabawy. Wielu z nich naśladuje swoich kolegów, chcąc dostosować się do panujących trendów, inni zaś  zmagają się z trudną do zniesienia rzeczywistością i poszukują ucieczki od problemów. Są też tacy, którzy nie mają pojęcia, że mogą zażywać narkotyk. Należą do nich „klasowe osiłki” przyjmujące sterydy.  Uczniowie najczęściej nie posiadają wiedzy o zgubnym wpływie zażywania substancji odurzających. Podstawową bronią w walce z narkotykami jest prewencja. 

Każdy pedagog powinien być przygotowany na konfrontację z problemem narkotykowym w jego szkole. Dlatego tak istotna jest podstawowa wiedza o rodzajach narkotyków i dopalaczy oraz umiejętność ich rozpoznawania. Ważna jest także znajomość procedur w przypadku znalezienia narkotyków w szkole i umiejętność udzielenia pierwszej pomocy osobie poszkodowanej.   

 

Jestem przekonana, że dzięki temu kursowi z łatwością przyswoją Państwo nową wiedzę by efektywnie wykorzystać ją w swojej codziennej pracy.

 

W przedstawionym filmie przekazuję zawartość kursu w kilkuminutowej pigułce.

 

Zapraszam do oglądania.

Życzę miłej i owocnej nauki.

autor: Sylwia Stolarczyk

Lekcja darmowa

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich, którzy są zaniepokojeni problemem szerzącej się wśród młodzieży modzie na zażywanie narkotyków i dopalaczy. Szczególnie polecany jest dyrektorom szkół, pedagogom, wychowawcom i  nauczycielom zatroskanym o dobro swoich podopiecznych. Warto pamiętać, że problem uzależnienia od środków odurzających dotyczy nie tylko licealistów, ale także i uczniów szkół podstawowych. Jeżeli zależy Ci, aby być na czasie i wiedzieć, że „znaczek” znaleziony w piórniku ucznia nie koniecznie świadczy o jego zamiłowaniach filatelistycznych, a częste picie dużej ilości wody może wskazywać na odwodnienie organizmu w wyniku zażywania narkotyków, to ten kurs jest przeznaczony dla Ciebie.

 

Czego się nauczę?

W trakcie kursu zdobędziesz wiedzę o rodzajach narkotyków i dopalaczy oraz ich działaniu. Na podstawie wyglądu substancji czy analizie zachowania danej osoby będziesz w stanie rozpoznać czy znajduje się ona pod wpływem środków odurzających. Dowiesz się także, jaki jest prawny status narkotyków i paranarkotyków w Polsce, jak powinna przebiegać procedura postępowania w przypadku znalezienia narkotyków w szkole oraz w jaki sposób udzielić pierwszej pomocy osobie, która zatruła się środkiem odurzającym. 

 

Co znajduje się w kursie?

Kurs składa się z 12 modułów.

Treść kursu obejmuje: charakterystykę 5 podstawowych grup narkotyków (kannabis, stymulanty, środki halucynogenne, depresany, inhalanty i inne) oraz informacje o dopalaczach i ich rodzajach, status prawny narkotyków w Polsce, opis testów umożliwiających sprawdzenie czy dana osoba znajduje się pod wpływem środków odurzających, procedurę postępowania dla nauczycieli, pedagogów i dyrekcji w przypadku znalezienia narkotyków w szkole, wskazówki jak udzielić pomocy przedmedycznej w przypadku zatrucia substancję odurzającą oraz opis przyczyn, etapów i rodzajów uzależnień. Na końcu kursu zamieszczone zostały informacje o przydatnych numerach telefonów, adresach internetowych oraz filmach edukacyjnych poświęconych narkotykom i dopalaczom.

 

Co jeszcze warto wiedzieć?

Kurs zawiera wiele praktycznych informacji dotyczących sposobu rozpoznawania narkotyków i dopalaczy.

  • Ważność kursu
  • Poziom szkolenia zaawansowany
  • Czas trwania 4 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Wstęp   Darmowa lekcja
    • lekcja
    • wideo
  • CZYM SĄ NARKOTYKI?  
    • lekcja
  • RODZAJE NARKOTYKÓW I ICH DZIAŁANIE - KANNABIS  
    • lekcja
  • STYMULANTY - substancje psychodeliczne o działaniu pobudzającym  
    • lekcja
  • DEPRESANTY - środki psychoaktywne o działaniu uspokajającym, relaksującym, usypiającym Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • ŚRODKI HALUCYNOGENNE  
    • lekcja
  • INHALANTY  
    • lekcja
  • INNE RODZAJE NARKOTYKÓW Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • CZYM SĄ DOPALACZE?  
    • lekcja
  • RODZAJE DOPALACZY I ICH DZIAŁANIE  
    • lekcja
  • STATUS PRAWNY NARKOTYKÓW I DOPALACZY  
    • lekcja
  • JAK SPRAWDZIĆ CZY UCZEŃ ZNAJDUJE SIĘ POD WPŁYWEM ŚRODKÓW ODURZAJĄCYCH? Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • PROCEDURA POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU ZNALEZIENIA U UCZNIA NARKOTYKÓW LUB DOPALACZY  
    • lekcja
  • PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA W PRZYPADKU ZATRUCIA NARKOTYKAMI LUB DOPALACZAMI  
    • lekcja
  • PRZYCZYNY UZALEŻNIENIA OD NARKOTYKÓW I DOPALACZY Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • ETAPY UZALEŻNIENIA OD NARKOTYKÓW I DOPALACZY  
    • lekcja
  • RODZAJE UZALEŻNENIA OD NARKOTYKÓW I DOPALACZY Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • PRZYDATNE NUMERY TELEFONÓW, ADRESY STRON INTERNETOWCH, FILMY EDUKACYJNE  
    • lekcja
  • Zakończenie Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Certyfikat Pobranie certyfikatu
    • lekcja
Powiększ obraz:

Sylwia Stolarczyk

nauczycielka języka polskiego, doktorantka na Wydziale Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, autorka i współautorka licznych publikacji edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.

Pozostałe szkolenia tego autora

Nauczycielka języka polskiego, doktorantka na Wydziale Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Interesuje się literaturą dwudziestolecia międzywojennego, a szczególnie poezją Marii Pawlikowskiej–Jasnorzewskiej. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą motywom magicznym w twórczości krakowskiej poetki.

Autorka i współautorka wielu publikacji edukacyjnych m.in:                                                      
  • "Język Polski. Quiz”, wyd. Seneka
  • "Repetytorium z języka polskiego dla szóstoklasistów” oraz "Ćwiczeń z języka polskiego dla szóstoklasistów”, wyd. Lingo
  • poradnik dla licealistów "Matura ustna. Język Polski”, portal www.studiować.pl
  • "Szkolny słownik ortograficzny”,
    wyd. SBM                                                                                                                                                                         
  • publikacje inscenizacji dla dzieci: "Pierwszy dzień wiosny”, "Z komputerem bezpiecznie i mądrze” na portalu "Supernauczyciel”

 

Prywatnie miłośniczka naturalnej pielęgnacji urody, gimnastyki słowiańskiej i holistycznego podejścia do życia.

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Jak rozpoznać narkotyki i dopalacze?"

w wymiarze 4 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2018

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400