Biblioteka szkolna – centrum czytelniczym placówki oświatowej
- Wstęp

Wstęp
Witam i zapraszam do mojego kursu pod tytułem:
Biblioteka szkolna – centrum czytelniczym placówki oświatowej
Nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy bardzo często podkreślają w swoich wypowiedziach, jak ważne jest, by dzieci czytały.
Wielu specjalistów prowadzi szczegółowe badania dotyczące nauki czytania, czytelnictwa dzieci i młodzieży, przyswajania i rozumienia czytanych tekstów. Wszyscy nauczyciele są zgodni, że czytanie przynosi wiele korzyści. Pierwsze kontakty dziecka z książką zauważalne są już w okresie poniemowlęcym, gdy sięga ono po książeczki traktując je jako zabawkę.
W okresie przedszkolnym widoczne jest już bardzo wyraźne zainteresowanie książką. Dzieci w tym okresie dokonują już wyborów czytelniczych, mają swoje ulubione bajki, sięgają także po książki o tematyce popularnonaukowej (książki przyrodnicze, encyklopedie dla dzieci, itp.). W szkole kontakty z książką stają się bardzo różnorodne. Uczniowie mogą korzystać z biblioteki szkolnej, organizowane są liczne konkursy czytelniczo-plastyczne, projekty edukacyjne, spotkania literackie, zajęcia biblioteczne i inne inicjatywy rozwijające zainteresowania czytelnicze dzieci. Biblioteka szkolna musi pełnić rolę centrum czytelniczego – do którego uczniowie chętnie przychodzą, nie tylko po książki, ale również by atrakcyjnie spędzić czas.
Jestem przekonana, że dzięki temu kursowi z łatwością przyswoją Państwo nową wiedzę by efektywnie wykorzystać ją w swojej codziennej pracy.
W przedstawionym filmie przekazuję zawartość kursu w kilkuminutowej pigułce. Zapraszam do oglądania.
Życzę miłej i owocnej nauki.
autor: Agata Arkabus
Dla kogo jest ten kurs?
Czego się nauczę?
Co znajduje się w kursie?
- Ważność kursu 365 dni
- Poziom szkolenia podstawowy
-
Czas trwania
3 godzin
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie
Plan szkolenia
-
Wstęp
Darmowa lekcja
- wideo
-
IFLA i UNESCO
- lekcja
-
Przepisy
- lekcja
-
Statut szkoły
- lekcja
-
Nadzór nad biblioteką
- lekcja
-
Nauczyciel bibliotekarz
- lekcja
-
Zadanie
Zakończenie testem
- test
-
Funkcje biblioteki
- lekcja
-
Publiczność w bibliotece
Zakończenie testem
- test
-
Użytkownicy bibliotek szkolnych
- lekcja
-
Uczniowie
- lekcja
-
Zadanie
Zakończenie testem
- test
-
Nauczyciele
- lekcja
-
Nauczyciele jako adresaci działań
- lekcja
-
Rodzice
- lekcja
-
Netgeneracja
- lekcja
-
Formy współpracy
- lekcja
-
Współpraca nauczycieli
- lekcja
-
Współpraca nauczycieli różnych przedmiotów z nauczycielem bibliotekarzem
- lekcja
-
Formy współpracy
- lekcja
-
Diagnoza potrzeb nauczyciela
- lekcja
-
Wykorzystanie TIK
- lekcja
-
Dobry przykład z Danii
- lekcja
-
Programy narodowe
- lekcja
-
Centrum czytelnicze
- lekcja
-
Zadanie
- test
-
Zakończenie
Zakończenie testem
- test
-
Cetyfikat
Pobranie certyfikatu
- lekcja
Certyfikat
Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:
- Twoje imię i nazwisko
- nazwę ukończonego szkolenia
- nazwę instytucji wystawiającej certyfikat
- datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu
Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.
100% best quality
www.szkolna24.pl
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu ukończył/a kurs
"Biblioteka szkolna – centrum czytelniczym placówki oświatowej"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Nr XXXX/2019

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400