Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w pracy z dzieckiem/uczniem z Zespołem Aspergera (ZA)

Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w pracy z dzieckiem/uczniem z Zespołem Aspergera (ZA)
- Raport IBE

Anna Płusa

Raport IBE

Uwaga!

Nie masz dostępu do tej lekcji. Zaloguj się lub kup kurs.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz rodziców dzieci z zespołem Aspergera, zainteresowanych wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie uczenia się oraz nauczania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera.

 

Czego się nauczę?

Podczas trwania kursu usystematyzujesz swoją wiedzę na temat funkcjonowania w szkole ogólnodostępnej ucznia z zespołem Aspergera. Dowiesz się, z jakimi problemami najczęściej spotyka się dziecko z ZA w środowisku szkolnym. Zaprezentuję Ci kilka sprawdzonych narzędzi z obszaru TIK, które możesz stosować na zajęciach dydaktycznych, wychowawczych, czy pozaszkolnych, ale również do tworzenia własnych pomocy edukacyjnych.

 

Co znajduje się w kursie?

W kursie, oprócz teoretycznej wiedzy dotyczącej wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy z osobą z zespołem Aspergera, znajdziesz szczegółowe instrukcje tworzenia materiałów interaktywnych w proponowanych aplikacjach. Sedno kursu stanowi materiał samokształceniowy, który pomoże Ci stworzyć własne pomoce dydaktyczne.

 

Co jeszcze warto wiedzieć?

Pracując na tym kursie, pamiętaj, że uczeń z ZA przyswaja wiedzę przede wszystkim obrazami i każdy z nich jest inny.

 

 

  • Ważność kursu
  • Poziom szkolenia podstawowy
  • Czas trwania 3 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • WSTĘP   Darmowa lekcja
    • lekcja
  • Geneza autyzmu Zakończenie testem
    • test
  • Cechy charakterystyczne ZA  
    • lekcja
  • Problemy w kontaktach z dzieckiem z zespołem Aspergera  
    • lekcja
  • Problemy w kontaktach z dzieckiem z zespołem Aspergera cd. Zakończenie testem
    • test
  • Raport IBE  
    • lekcja
  • Opis badania Zakończenie testem
    • test
  • Wyzwania dla nauczyciela związane ze szkołą Zakończenie testem
    • test
  • Co dają technologie informacyjno-komunikacyjne ?  
    • lekcja
  • Kody QR  
    • lekcja
  • Generator kodów QR on-line – instrukcja  
    • lekcja
  • LEARNING APPS  
    • lekcja
  • Gry edukacyjne w Learning Apps – instrukcja  
    • lekcja
  • Aplikacja Kahoot  
    • lekcja
  • Aplikacja Kahoot cd.  
    • lekcja
  • Dlaczego wsparcie wizualne jest ważne?  
    • lekcja
  • Aplikacja JigsawPlanet Zakończenie testem
    • test
  • Urządzenia mobilne Zakończenie testem
    • test
  • Praca dydaktyczno-wychowawcza rodzica Zakończenie testem
    • test
  • Współpraca z rodzicami - komunikacja  
    • lekcja
  • Jak działa kalendarz Google ? Zakończenie testem
    • test
  • Podsumowanie Zakończenie testem
    • test
  • certyfikat Pobranie certyfikatu
    • lekcja
Powiększ obraz:

Anna Płusa

Dyplomowany nauczyciel bibliotekarz Publicznej Biblioteki Pedagogicznej Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie. 

Pozostałe szkolenia tego autora

 

Dyplomowany nauczyciel bibliotekarz Publicznej Biblioteki Pedagogicznej Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie. Członek zarządu Sekcji Bibliotek Pedagogicznych i Szkolnych SBP oraz zespołu redakcyjnego serwisu E-pedagogiczna SBP. Zastępca redaktora ogólnopolskiego czasopisma elektronicznego Biuletyn Nauczycieli Bibliotekarzy.

Gorąca zwolenniczka wykorzystywania otwartych zasobów edukacyjnych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji. Jako ekspert z zakresu TIK aktywnie współuczestniczy w kreowaniu polityki regionalnej oraz ogólnopolskiej poprzez współpracę z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, uczelniami wyższymi, samorządem terytorialnym i licznymi placówkami oświatowymi. Tworzy i wdraża programy edukacji regionalnej i europejskiej.

Autorka publikacji i programów autorskich z zakresu wspomagania szkół i placówek w obszarze TIK w edukacji, programów szkoleń, warsztatów oraz kursów e-learningowych skierowanych do nauczycieli bibliotekarzy oraz nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek.

Kilkukrotnie (2010, 2014, 2016) wyróżniona Nagrodą Marszałka Województwa Śląskiego za szczególne osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze oraz wielokrotnie Nagrodą Dyrektora RODN „WOM” w Częstochowie za zaangażowanie i realizację zadań edukacyjnych na rzecz szkół i placówek oświatowych oraz wspieranie nauczycieli w ich rozwoju zawodowym. 

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w pracy z dzieckiem/uczniem z Zespołem Aspergera (ZA)"

w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2018

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400