Szkolna24.pl W co grają uczniowie?
W co grają uczniowie?
- Wstęp

Wstęp
Nauczyciel to zawód wymagający, oprócz wiedzy merytorycznej wymaga również posiadania dużej wiedzy psychologicznej głównie z zakresu umiejętności interpersonalnych, która decyduje o ich kontaktach z innymi ludźmi, a co za tym idzie i z uczniami.
O komunikacji interpersonalnej zostało już dużo napisane w kursie „Metody rozwiązywania konfliktów w szkole”. Jest tam odniesienie do analizy transakcyjnej, która pokazuje zależności w nadawaniu i odbiorze komunikatów i ich interpretacji. Ta wiedza również przyda się i w tym kursie, dlatego zachęcam do zapoznania się z nim w pierwszej kolejności.
Ten kurs jest stworzony na bazie książki Kena Ernsta „Szkolne gry uczniów”. A gry to nic innego jak kontakty interpersonalne między uczniami i nauczycielami. Stworzył on i podał przykłady różnorodnych gier stosowanych zarówno przez uczniów jak i nauczycieli do osiągnięcia swoich celów. A dodatkowo podał przykłady rozwiązań, pozwalające na wyjaśnienie sytuacji. Kurs skupia się na Grach stosowanych przez uczniów.
Gry zostały podzielone przez K. Ernsta na grupy. I w ten sposób również został ułożony ten kurs. Każda z nich została opisana w osobnym rozdziale.
Pierwszy rozdział to „Gry zakłócające spokój. Jaki ruch należy wykonać, gdy gra przeszkadza w prowadzeniu lekcji”. Zostały w nim opisane gry przeszkadzające zarówno uczniom jak i nauczycielowi, a głównym ich celem jest zwrócenie uwagi na siebie (czyli osoby zakłócającej) wszystkich obecnych osób.
Drugi rozdział to „Gry upokarzające. Jak reagować na demonstrowanie przewagi psychologicznej”. W tym rodzaju gier uczniowie poprzez wykorzystanie przewagi psychologicznej wobec nauczycieli, jak i wobec swoich kolegów, próbują egzekwować pewne prawa w miejsce obowiązków i realizować własne cele.
Trzeci rozdział to „Gry kusicielskie. Jak odpowiadać wyrafinowanym graczom”. Te gry to pewnego rodzaju prowokacje, które są bardzo trudne do rozwiązania. I jednocześnie osoba je stosująca musi mieć wprawę i odwagę, co prowadzi ją do osiągnięcia celu – zazwyczaj zdobycia uwagi czy akceptacji.
Każda Gra jest osobno scharakteryzowana i podane są możliwe sposoby jej zatrzymania. Do wielu podane są przykłady. Nazwy Gier podane są za K. Ernstem, a ich opisy zawierają jego zasadnicze spostrzeżenia i poszerzone zostały o uwagi autorki i jej doświadczenia zawodowe.
Dla kogo jest ten kurs?
Jesteś nauczycielką/em. Pracujesz z uczniami codziennie. Chcesz być dla nich kimś ważnym i najlepiej jak potrafisz przekazywać swoją wiedzę. Możliwe, że często czujesz się przez nich niezrozumiany. Zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje.
W takim razie ten kurs jest dla Ciebie.
Czego się nauczę?
W trakcie kursu dowiesz się jakie Gry stosują uczniowie, by osiągnąć swoje cele. Korzystając z kursu otrzymasz wskazówki co do zatrzymywania Gier. Otrzymasz też przykłady rozwiązywania sytuacji z Grą w tle w kontakcie z uczniami.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z 3 rozdziałów poprzedzonych wprowadzeniem do tematyki Gier.
Dowiesz się w nich w jakie Gry możesz być wciągany przez swoich uczniów. Ale poznasz również sposoby na zatrzymanie tych Gier.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Wszyscy wchodzimy w różnego rodzaju Gry. Umiejętność ich rozpoznawania jest dlatego ważną umiejętnością. I może również przydać się poza szkołą.
W pierwszej kolejności zapraszam do zapoznania się z kursem Metody rozwiązywania konfliktów w szkole, który będzie niejako wprowadzeniem do tego szkolenia
- Ważność kursu
- Poziom szkolenia zaawansowany
-
Czas trwania
2 godzin
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie
Plan szkolenia
-
Wstęp
Darmowa lekcja
- lekcja
-
Krótko o analizie transakcyjnej
- lekcja
-
Krótko o analizie transakcyjnej
- lekcja
-
Przyczyny podejmowania gier
- lekcja
-
Rodzaje gier wg Ken'a Ernst'a
- lekcja
-
Jak rozpoznać, że zostałeś wciągnięty w grę z uczniem?
- lekcja
-
Co możesz zrobić, by ją zatrzymać?
- lekcja
-
Co znaczy „zdestabilizuj”, „sprowokuj kryzys”?
- lekcja
-
Zasady wszystkich gier
- lekcja
-
Dialog
- lekcja
-
Rodzaje reakcji nauczyciela
- lekcja
-
Nauczyciel płaczliwy, nauczyciel kłótliwy
- lekcja
-
Nauczyciel męczennik
- lekcja
-
Nauczyciel niecierpliwy, nauczyciel bojaźliwy
- lekcja
-
Gry zakłócające spokój
- lekcja
-
Gry przerywające tok lekcji
- lekcja
-
Drażliwy
- lekcja
-
Głupi
- lekcja
-
Błazen
- lekcja
-
Niezdara
- lekcja
-
Zmuś mnie
- lekcja
-
Podsumowanie
- lekcja
-
Gry typu przestępczego
- lekcja
-
Policjanci i złodzieje
- lekcja
-
Chcę być wyrzucony
- lekcja
-
Wskazówki dla lepszego zrozumienia problemu
- lekcja
-
9 stanów ego (na podstawie K. Ernsta)
Zakończenie testem
- test
-
Gry upokarzające. Jak reagować na demonstrowanie przewagi psychologicznej.
- lekcja
-
Wada
- lekcja
-
Podsumowanie
- lekcja
-
Protest
- lekcja
-
Ubóstwo
- lekcja
-
Dlaczego Ty nie – tak, ale…
- lekcja
-
Spóźniony referat, drewniana noga
Zakończenie testem
- test
-
Gry kusicielskie. Jak odpowiadać wyrafinowanym graczom?
- lekcja
-
Odmiana – zastawianie pułapki.
- lekcja
-
Panna Muffet
- lekcja
-
Niech mają za swoje
- lekcja
-
Wyniosły i dumny
- lekcja
-
Zrób coś dla mnie
- lekcja
-
Pończocha
- lekcja
-
Gwałt
Zakończenie testem
- test
-
Zakończenie
Pobranie certyfikatu
- lekcja
Certyfikat
Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:
- Twoje imię i nazwisko
- nazwę ukończonego szkolenia
- nazwę instytucji wystawiającej certyfikat
- datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu
Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.
100% best quality
www.szkolna24.pl
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu ukończył/a kurs
"W co grają uczniowie?"
w wymiarze 2 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Nr XXXX/2019

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400