Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Techniki zwiększania kreatywności w pracy z klasą

Jesteś tutaj:

Techniki zwiększania kreatywności w pracy z klasą
- Zwiększanie kreatywności w pracy z klasą

Aleksandra Zwolińska

Lekcja darmowa

Zwiększanie kreatywności w pracy z klasą

Czy możliwe jest stymulowanie kreatywności u ludzi?

Na szczęście dziś już wiemy, że jest to pytanie jedynie retoryczne. O człowieku jako istocie z natury twórczej mówią nie tylko postulaty psychologów z nurtu humanistycznego (takich jak Abraham Maslow, publikujący już w latach 60-tych), ale i badania wykazujące powszechność operacji intelektualnych biorących udział w dziele twórczym. Potwierdzają one, że twórcze myślenie jest dostępne każdemu człowiekowi i nie wymaga specjalnych uzdolnień w tym zakresie.

Jak to się dzieje zatem, że często twórcze myślenie jest w nas (i w naszych uczniach) zablokowane? W jaki sposób usunąć te blokady? Psychologowie uczą nas, jak uzyskiwać doskonałe efekty w tym zakresie, trenując odpowiednie metody myślenia i rozwiązywania problemów. Trenując kreatywność, uczniowie stają się bardziej otwarci na nowe doświadczenia i swoich kolegów, wykazują większą samodzielność w wykonywaniu i planowaniu zadań. Trening kreatywności jest narzędziem pobudzania aktywności uczniów i zwiększania ich potencjału do lepszego radzenia sobie w procesie edukacji czy wobec zawodowych wyzwań w przyszłości. Może on także wpływać bezpośrednio na efekty uczenia uczniów poprzez zwiększanie ich aktywności, poczucia sprawczości i współpracy w grupie rówieśniczej.

 

Jako osoby na co dzień zajmujące się rozwojem i uczeniem innych osób wiemy, jaka jest waga aktywności w procesie edukacji. Badania ze wszystkich dziedzin nauki, od neurologii po socjologię pokazują, że aktywność (i idąca za nią decyzyjność i samodzielność) jest niezbędnym elementem uczenia się. Uczeń biernie przetwarzający to, co zostaje mu podane, nie rozwinie się w pełni nawet po przejściu przez pełen proces szkolny. Techniki zwiększające kreatywność aktywizują uczniów i budują ich poczucie sprawczości. Pamiętajmy również, że od 2013 roku, za mocą zmienionego rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym, aktywność uczniów staje się jednym z kryteriów Systemu Ewaluacji Oświaty. Trening twórczego myślenia do tego kryterium nawiązuje.

 

Lekcja darmowa

Dla kogo jest ten kurs?

- dla chcących zwiększyć swoją wiedzę na temat twórczości,

- dla chcących w praktyce generować mniej sztampowe rozwiązania również dla swoich problemów,

- dla chcących zachęcić swoich uczniów do stosowania bardziej twórczych metod pracy,

- dla poszukujących dla swoich klas metod pracy zapewniających lepszą integrację i dobrą komunikację w grupie.

 

Czego się nauczę? 

Kurs „Techniki zwiększania kreatywności w pracy z klasą” przeprowadzi cię od teorii do praktyki przez tematy związane z twórczym myśleniem i wykorzystaniem ich w pracy nauczyciela. To podsumowane w pigułce ustalenia psychologów na temat kreatywności i praktyczny przewodnik po technikach wzbogacających lekcję o narzędzia kreatywnego poszukiwania przez uczniów nowych jakościowo rozwiązań problemów.

Kurs jest obszerny merytorycznie, dając solidny zastrzyk wiedzy. Nie ogranicza się do suchej teorii.  Wybrane przez mnie techniki kreatywnego rozwiązywania problemów przetestowałam na wielu grupach szkoleniowych podczas przeszło dekady mojej pracy dydaktycznej.  Można je stosować jako dedykowane twórczości lekcje lub narzędzia do zaproponowania klasie przy rozwiązywaniu konkretnego problemu.

 

  • Ważność kursu
  • Poziom szkolenia podstawowy
  • Czas trwania 3 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Zwiększanie kreatywności w pracy z klasą   Darmowa lekcja
    • wideo
  • Inne korzyści ze zwiększania kreatywności w pracy z klasą  
    • lekcja
  • Założenia dla treningu kreatywności  
    • lekcja
  • Zwiększania kreatywności w pracy z uczniem  
    • lekcja
  • Nagradzanie twórczych zachowań  
    • lekcja
  • Twórczy klimat  
    • lekcja
  • Bezpieczna przestrzeń  
    • lekcja
  • Dostęp do informacji  
    • lekcja
  • Przełamać ciszę  
    • lekcja
  • W grupie siła – ale i słabość!  
    • lekcja
  • Dobry humor i język  
    • lekcja
  • Zmiana kontekstu  
    • lekcja
  • Zmiana roli nauczyciela  
    • lekcja
  • Twórcze myślenie – czym jest?  
    • lekcja
  • Ćwiczenie: kreatywne definicje kreatywności  
    • ćwiczenie
  • Składniki kreatywnego myślenia  
    • lekcja
  • Płynność myślenia Zakończenie testem
    • test
  • Myślenie dywergencyjne  
    • lekcja
  • Wyobraźnia twórcza  
    • lekcja
  • Metaforyczność  
    • lekcja
  • Intuicja  
    • lekcja
  • Przeszkody w twórczym myśleniu i działaniu  
    • lekcja
  • Bariery osobiste w kreatywnym myśleniu  
    • lekcja
  • Inne bariery osobiste  
    • lekcja
  • Bariery grupowe w kreatywnym myśleniu  
    • lekcja
  • Inne bariery grupowe  
    • lekcja
  • Bariery systemowe w kreatywnym myśleniu Zakończenie testem
    • test
  • Trening kreatywności w pracy z klasą  
    • lekcja
  • Burza mózgów  
    • lekcja
  • Przebieg burzy mózgów  
    • lekcja
  • Inne warianty burzy mózgów  
    • lekcja
  • Sesja podstolików (Philips 66, „buzz session”)  
    • lekcja
  • Książka pomysłów  
    • lekcja
  • Techniki dyskusji moderowanych  
    • lekcja
  • Metoda Diagramu Ishikawy  
    • lekcja
  • Dyskusja okrągłego stołu  
    • lekcja
  • Metody twórczego zmieniania myślenia  
    • lekcja
  • Metoda Walta Disney’a  
    • lekcja
  • Metoda sześciu kapeluszy De Bono Zakończenie testem
    • test
  • Na koniec Zakończenie testem
    • test
  • Zakończenie Pobranie certyfikatu
    • lekcja
Powiększ obraz:

Aleksandra Zwolińska

psycholog, certyfikowany coach i trener rozwoju osobistego, wykładowca  Uniwersytetu SWPS

Pozostałe szkolenia tego autora

 

Absolwentka studiów psychologicznych (2003), Szkoły Trenerów TROP (2002) i szkolenia coachingowego „Akredytowany Coach” (ukończony kurs i zdany międzynarodowy egzamin ICF w 2014). Doświadczony konsultant zarządzania. Ceniona prelegentka spotkań rozwojowych, wykładowca zajęć na studiach podyplomowych Uniwersytetu SWPS.

Przez wiele lat związana z działami zarządzania zasobami ludzkimi w dużych przedsiębiorstwach. Obecnie swoich Klientów wspomaga, motywując do pozytywnych zmian zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym. W pracy czerpie inspiracje z wielu dziedzin – psychologii, NLP, technik terapeutycznych czy metodyki zarządzania. W szkoleniach specjalizuje się w tematach związanych z rozwojem osobistym. Prowadzi warsztaty, wykłady oraz indywidualne spotkania z pracownikami placówek oświatowych, urzędów oraz firm prywatnych.

Jej szczególną pasją są działania prospołeczne. Dlatego stale prowadzi warsztaty, coachingi grupowe i projekty dedykowane rozwojowi kobiet w Fundacji Równoważnia, a jako coach pracuje również z osobami niepełnosprawnymi w Fundacji Widzialni. 

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Techniki zwiększania kreatywności w pracy z klasą"

w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2018

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400