Tytuł szkolenia

Zabawy językowe wspierające naukę czytania

Cena regularna
69.00 zł
Ewa Janus
Autor szkolenia Ewa Janus
nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

nauczycielka przedszkola, metodyk, pedagog przedszkolny, autorka programów wychowania przedszkolnego, materiałów dydaktycznych dla dzieci i...

Webinar
Bestseller
Kurs
Dowolna ilość realizacji
Mobile friendly
TOP Autor
Zaproszenie
od autora
Ewa Janus
Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
4 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs jest przeznaczony dla wszystkich nauczycieli przedszkoli i specjalistów pracujących z dziećmi w tym wieku i rodziców. Kurs przedstawia sposoby pracy z grupą, które pomagają wspierać naukę czytania od najwcześniejszych lat. Zaproponowane zabawy zawierają elementy profilaktyki specyficznych trudności w uczeniu się np. ryzyka dysleksji.

 

Czego się nauczę?

W trakcie kursu zyskasz lub utrwalisz wiedzę na temat uczenia się trudnej sztuki czytania przez dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem  specyfiki języka polskiego. Zyskasz wiedzę na temat tego, jak organizować zabawy rozwijające obszar językowy i przygotowujące dzieci do czytania. Dowiesz się też, w jaki sposób prowadzić pracę grupową i indywidualną dzieci w tym zakresie.  Zaprezentuję wiele gier, zabaw i innych narzędzi niezbędnych, by w przyjemny i merytoryczny sposób wprowadzić dzieci w świat czytania.

 

Co znajduje się w kursie?

Kurs składa się z 5 części, dotyczących podbudowy teoretycznej i mechanizmów procesu  uczenia się  czytania, zawiera ramowe wskazówki do planowania wartościowych zabaw dla dzieci w każdej grupie wiekowej oraz konkretne przykłady takich zabaw, już wcześniej wykorzystane w pracy z dziećmi. Każdy moduł zawiera informacje, ćwiczenia, wskazówki i pytania do refleksji. W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych i literatury dotyczącej poruszanej tematyki, filmów i nagrań oraz przykłady praktycznych rozwiązań. Do kursu dołączyłam też 5 podcastów, do których wysłuchania serdecznie zachęcam, gdyż zawierają treści poszerzające wiedzę zawartą w treści kursu oraz wiele praktycznych rozwiązań.

Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w 5 krótkich minitestach oraz jednym dłuższym teście podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, pewnym rozwiązań stosowanych w pracy.  

 

 

Ważność
kursu
bezterminowo
(dla użytkowników indywidualnych)
Poziom
szkolenia
Zaawansowany
Czas
trwania
4 godziny
Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • 02
    Webinar cz. 1
    Webinar cz. 1
  • 03
    Webinar cz. 2
    Webinar cz. 2
  • 04
    Co to jest czytanie? + PODCAST
    Co to jest czytanie? + PODCAST
  • 05
    Rozwijanie percepcji wzrokowej
    Rozwijanie percepcji wzrokowej
  • 06
    Koordynacja wzrokowo – ruchowa – zabawy i ćwiczenia
    Koordynacja wzrokowo – ruchowa – zabawy i ćwiczenia
  • 07
    Ćwiczenie percepcji słuchowej
    Ćwiczenie percepcji słuchowej
  • 08
    Rozpoznanie, zapamiętanie i różnicowanie dźwięków – zabawy i ćwiczenia
    Rozpoznanie, zapamiętanie i różnicowanie dźwięków – zabawy i ćwiczenia
  • 09
    Połączenie dźwięku z innymi bodźcami – zabawy i ćwiczenia
    Połączenie dźwięku z innymi bodźcami – zabawy i ćwiczenia
  • 10
    Słuchanie melodii mowy – zabawy i ćwiczenia
    Słuchanie melodii mowy – zabawy i ćwiczenia
  • 11
    Rozumienie znaczenia wypowiedzi słownych (w tym wypowiedzi emocjonalnych) – zabawy i ćwiczenia
    Rozumienie znaczenia wypowiedzi słownych (w tym wypowiedzi emocjonalnych) – zabawy i ćwiczenia
  • 12
    Słuch fonematyczny – zabawy i ćwiczenia
    Słuch fonematyczny – zabawy i ćwiczenia
  • 14
    Ćwiczenia narządów artykulacyjnych niezbędne do nauki prawidłowego czytania
    Ćwiczenia narządów artykulacyjnych niezbędne do nauki prawidłowego czytania
  • 16
    Ćwiczenia w rozwijaniu myślenia przyczynowo-skutkowego
    Ćwiczenia w rozwijaniu myślenia przyczynowo-skutkowego
  • 17
    Wprowadzanie elementów nauki czytania na materiale literowym + PODCAST
    Wprowadzanie elementów nauki czytania na materiale literowym + PODCAST
  • 18
    Właściwa nauka czytania
    Właściwa nauka czytania
  • 19
    Dojrzałość emocjonalna do czytania + PODCAST
    Dojrzałość emocjonalna do czytania + PODCAST
  • 20
    Wzmacnianie motywacji do podejmowania wysiłku związanego z nauką czytania i pisania
    Wzmacnianie motywacji do podejmowania wysiłku związanego z nauką czytania i pisania
  • 21
    Przykłady gier i zabaw do wykorzystania w nauce czytania
    Przykłady gier i zabaw do wykorzystania w nauce czytania
  • 22
    Wskazówki dla rodziców dzieci 6 – letnich
    Wskazówki dla rodziców dzieci 6 – letnich
  • 23
    Ćwiczenia słuchowe
    Ćwiczenia słuchowe
  • 24
    Ćwiczenia wzrokowe, myślenie sekwencyjne
    Ćwiczenia wzrokowe, myślenie sekwencyjne
  • 25
    Koordynacja wzrokowo – ruchowa
    Koordynacja wzrokowo – ruchowa
  • 26
    Koordynacja wzrokowo- ruchowo – słuchowa
    Koordynacja wzrokowo- ruchowo – słuchowa
  • 27
    Podsumowanie
    Podsumowanie

Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.

Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.

Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).

Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.

Wzór
www.szkolna24.pl
Data wydania certyfikatu:
Certyfikat
Zaświadcza się, że Pan/Pani
Imię i Nazwisko
w dniu xx-xx-xxxx ukończył/a kurs
"Zabawy językowe wspierające naukę czytania"
w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl
Nr XXXX/2021
Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400
INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).

Sukces
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Przejdź do koszyka
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie
Ostrzeżenie