Jak skutecznie oceniać uczniów? - Efektywne ocenianie w praktyce
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Czy jesteś nauczycielem, który zauważa ograniczenia systemu oceniania sumującego: widzisz, że stopnie nie działają motywująco, nie mają wartości wychowawczej? Dostrzegasz, że uczniowie robią wszystko, by zdobyć dobrą ocenę, często nieadekwatną do ich wiedzy? Ten kurs jest dla Ciebie. Ocenianie Kształtujące bowiem to świetna alternatywa - lub uzupełnienie - dla stopni.
Czego się nauczę?
Uczestnicy dowiedzą się, na czym polega Ocenianie Kształtujące, jakie są jego strategie i jakie techniki wprowadzić, by strategie zadziałały. Nauczysz się stosowania OK w praktyce i poznasz świat ludzi, którzy z powodzeniem stosują tę metodę.
Co znajduje się w kursie?
Kurs skupia się na wszystkich strategiach ocenienia kształtującego. Zbudowany jest na dużej dawce teorii i praktykach nauczycieli. Znajdziesz w nim praktyczne ćwiczenia pomocne przy wprowadzeniu OK w szkole i spora dawkę motywacji do takiej pracy.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Jak to się zaczęło?Jak to się zaczęło?
-
03Ocenianie kształtujące a ocenianie pomagające się uczyćOcenianie kształtujące a ocenianie pomagające się uczyć
-
04Strategie Rozwijania Uczenia się i Nauczania (RUN) - Strategia I – CelStrategie Rozwijania Uczenia się i Nauczania (RUN) - Strategia I – Cel
-
05Cel a kryteria sukcesuCel a kryteria sukcesu
-
06Cele nauczania – podsumowanieCele nauczania – podsumowanie
-
07Kryteria ocenianiaKryteria oceniania
-
08Nacobezu do pracy uczniowskiejNacobezu do pracy uczniowskiej
-
09Strategia II - DialogStrategia II - Dialog
-
10Strategia III - Informacja zwrotnaStrategia III - Informacja zwrotna
-
11Ustna Informacja ZwrotnaUstna Informacja Zwrotna
-
12ĆwiczeniaĆwiczenia
-
13Strategia IV - Nie tylko jaStrategia IV - Nie tylko ja
-
14Strategia V Pomoc - Mózg ucznia, to miejsce pracy nauczycielaStrategia V Pomoc - Mózg ucznia, to miejsce pracy nauczyciela
-
15Jak pracować ze strategiami?Jak pracować ze strategiami?
-
16Techniki OKTechniki OK
-
17Pomoc w uczeniu się – pomoce graficzne do samooceny uczniowskiejPomoc w uczeniu się – pomoce graficzne do samooceny uczniowskiej
-
18Rodzice w ocenianiu kształtującymRodzice w ocenianiu kształtującym
Jestem absolwentką Filologii Polskiej FUW (1999), Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim (2012), trenerką technik pamięci, autorką ćwiczeń "Mistrz koncentracji"
Nauczycielka na każdym stopniu edukacji, egzaminatorka egzaminu ósmoklasisty i maturalnego, trenerka rad pedagogicznych, storytellerka.
Praktyka w szkole i ciągła obserwacja uczniów sprawiły, że swoją wiedzą postanowiłam podzielić się z nauczycielami i młodzieżą. Od 2007 roku szkolę rady pedagogiczne, specjalizując się w technikach pamięci, koncentracji, metodach aktywizujących. Niezmiernie bliskie jest mi ocenianie kształtujące i wszystko, co wspiera uczniów w ich nauce. Wieloletnia praca z trudną młodzieżą i program profilaktyki "Drogowskaz” mojego autorstwa ułatwiły mi spojrzenie na uczniów potrzebujących pomocy.
Ukończony kurs storytelling sprawił, że kursy opieram na snuciu opowieści i zachęcam do tego także nauczycieli. Moje kursy będą dla Państwa nie tylko sporą dawką wiedzy, ale także dawką dobrego humoru.