Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Jak uczyć dzieci na odległość? Nauczanie zdalne w przedszkolu i klasach 1-3

Strona główna

Jak uczyć dzieci na odległość? Nauczanie zdalne w przedszkolu i klasach 1-3
- Narzędzia do pracy z dziećmi na odległość

Ewa Janus

Lekcja darmowa

Narzędzia do pracy z dziećmi na odległość

Tak, jak wspomniałam wcześniej, ze względu na etap rozwojowy dzieci przedszkolnych, ich ogólną kondycję psychofizyczną, przygotowanie układu nerwowego do wielu bodźców płynących z mediów elektronicznych – nie warto proponować dzieciom edukacji jako prowadzenia zajęć w czasie rzeczywistym przez wiele godzin dziennie.

 

Każdy nauczyciel wie, do ilu sztuczek musi się odwołać, by wzbudzić zainteresowanie dzieci siedząc z nimi twarzą w twarz w przedszkolu. Poziom koncentracji uwagi dzieci w wieku przedszkolnym jest bardzo zróżnicowany, ale ta bierna uwaga nie jest zbyt długa. Dlatego też edukacja poprzez media elektroniczne, wymuszająca nadmiar biernej uwagi, nie będzie efektywna w dłuższym okresie.

Ponadto, może przyczynić się do wielu trudności wynikających z nadmiernego korzystania z mediów elektronicznych w indywidualnych przypadkach.

 

Czy zatem zupełnie zrezygnować z relacji on-line w czasie rzeczywistym?

 

 

Są przecież ważne zalety, które taka forma kontaktu niesie ze sobą m.in.:

  • kontakt personalny z bliska osobą – nauczycielem grupy
  • kontakt poprzez media z innymi dziećmi z grupy – bliskimi kolegami i koleżankami
  • podtrzymanie grupowych więzi
  • angażowanie się dzieci w zajęcia, podczas których widzą lub słyszą bliskie sobie osoby

 

Jak to zorganizować? Moje propozycje są następujące:

Lekcja darmowa

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs jest przeznaczony dla nauczycieli przedszkoli i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Przedstawia niektóre wybrane sposoby organizowania edukacji na odległość z tak małymi dziećmi. Jeśli chcesz zaproponować dzieciom różne formy aktywności przy pomocy powszechnie dostępnych narzędzi, ten kurs jest właśnie dla Ciebie.

 

Czego się nauczę?

W trakcie kursu poznasz działanie powszechnie dostępnych narzędzi internetowych, które można wykorzystać w edukacji zdalnej z najmłodszymi dziećmi. Znajdziesz w nim również wiele propozycji na ich zastosowanie w sposób interesujący i kształcący dla dzieci. Kurs zawiera również krótkie informacje dotyczące legalnego wykorzystanie materiałów innych autorów i wskazówki do współpracy z rodzicami przy tej nietypowej formie edukacji.

 

Co znajduje się w kursie?

Kurs składa się z 12 części, podzielonych na rozdziały. Omawiam w nim niektóre przydatne funkcje powszechnie dostępnych narzędzi do tworzenia nagrań audio i wideo oraz propozycje zorganizowania nauczania zdalnego wśród dzieci przedszkolnych i uczniów z klas 1-3.   Nie może zabraknąć również pomysłów na twórcze stworzenie narzędzi pomocnych w realizacji edukacji zdalnej i przykładów jak je różnorodnie wykorzystać.

W treści kursu znajdziesz też wiele odnośników do wartościowych stron internetowych dotyczącej poruszanej tematyki, linki do filmów i nagrań oraz przykłady praktycznych rozwiązań.

Ponadto, będziesz mógł/a sprawdzić swoją wiedzę w krótkich minitestach oraz jednym dłuższym teście podsumowującym zdobytą podczas kursu wiedzę. Dzięki temu będziesz naprawdę profesjonalnie przygotowanym specjalistą, gotowym do nowego wyzwania.

 

 

Co jeszcze warto wiedzieć?

Kurs odpowiada na wyzwanie, jakim jest edukacja zdalna i jest moją odpowiedzią na to zadanie. Warto skorzystać również ze wskazówek do pracy samodzielnej dzieci, zawartych w kursie mojego autorstwa: Założenia Planu Daltońskiego. Jak je wykorzystać w pracy z dzieckiem?

  • Ważność kursu bezterminowo (dla użytkowników indywidualnych)
  • Poziom szkolenia zaawansowany
  • Czas trwania 5 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Wstęp   Darmowa lekcja
    • lekcja
  • Co musimy zrobić zanim zaczniemy naszą pracę na odległość z przedszkolakami?  
    • lekcja
  • Co powinien zawierać plan edukacji na odległość? Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Narzędzia do pracy z dziećmi na odległość   Darmowa lekcja
    • lekcja
  • Transmisja on-line nauczyciela z przedszkolakami, których rodzice zalogują się w określonej platformie, aplikacji czy programie  
    • lekcja
  • Nagranie filmów obrazujących to, co chcemy przekazać dzieciom  
    • lekcja
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać?  
    • lekcja
  • Nagrania dźwiękowe  
    • lekcja
  • Tworzenie zdjęć, kolaży ze zdjęć  
    • lekcja
  • Aparat cyfrowy – zasady działania tak jak propozycja ze smartfonem  
    • lekcja
  • Tworzenie prezentacji Zakończenie testem Darmowa lekcja
    • lekcja
    • test
  • Korzystanie z filmów, obrazów i nagrań stworzonych przez inne osoby  
    • lekcja
  • Korzystanie z książek, plików muzycznych i przewodników metodycznych  
    • lekcja
  • Wykorzystanie z podręczników, kart pracy, które dzieci mają w domu  
    • lekcja
  • Jak udostępniać materiały rodzicom? Jak zadbać o poszanowanie własnych praw autorskich?  
    • lekcja
  • Współpraca z rodzicami  
    • lekcja
  • Zabawy bez drukarki  
    • lekcja
  • Lista książek do polecenia dla rodziców dzieci przedszkolnych Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Podsumowanie Pobranie certyfikatu
    • lekcja

Jestem nauczycielką przedszkola, ale również metodykiem, pedagogiem i terapeutą pedagogicznym. Na co dzień przede wszystkim wspieram merytorycznie kadrę Przedszkola Szkrabki w Warszawie, podsuwając wskazówki, metody aktywizujące dzieci i pobudzając do refleksji. W swojej pracy pedagogicznej łączę elementy wielu metod: planu daltońskiego, pedagogiki Montessorii, metody projektów badawczych itp. Doskonalę swój warsztat przede wszystkim w zakresie możliwości indywidualizowania pracy z dziećmi i wspierania dzieci zdolnych.

Od kilku lat współpracuję z wydawnictwami edukacyjnymi, pisząc programy wychowania przedszkolnego, podręczniki, tworząc pomoce dydaktyczne dla dzieci oraz materiały metodyczne dla nauczycieli.

Prowadzę warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i rodziców, prezentując różne metody pracy z dzieckiem (przede wszystkim Plan Daltoński) oraz szerząc wiedzę na temat specyficznych trudności w uczeniu się (m.in. dysleksja).

Swoją wiedzą, doświadczeniem i materiałami dydaktycznymi dzielę się również na blogu www.przedszkolezpomyslem.pl.

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Data wydania certyfikatu:

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Jak uczyć dzieci na odległość? Nauczanie zdalne w przedszkolu i klasach 1-3"

w wymiarze 5 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2021

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400