Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacji kryzysowej

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacji kryzysowej
- Wstęp

Aleksandra Kubala - Kulpińska

Lekcja darmowa

Wstęp

Ponad 1,5 miliarda studentów i młodzieży na całym świecie jest dotkniętych zamknięciem szkół i uniwersytetów z powodu wybuchu COVID-19 (źródło: UNESCO)

 

Współczesny świat mierzy się z poważnym problemem jakim jest pandemia koronawirusa z Wuhan oznaczonym skrótem SARS-CoV-2, który wywołuje chorobę COVID19.

 

Bez wątpienia jest to sytuacja  trudna dla każdego człowieka. Codziennie towarzyszą nam emocje powodujące różnorodne często trudne odczucia, doznania. Wielu z nas jest zdezorientowanych z powodu okoliczności w jakich się znaleźliśmy, czuje lęk, niepokój oraz bezsilność.  Wzrastająca liczba ofiar nie napawa optymizmem, dlatego tak ważne jest podejmowanie działań zapobiegawczych nagłemu rozprzestrzenianiu się wirusa. Jednym z tego typu środków jest organicznie działalności wielu placówek oświatowych oraz tzw. społeczna kwarantanna. 

 

Taka sytuacja nigdy wcześniej nie miała miejsca, stąd nasz lęk przed nieznanym, który jest naturalną reakcją i brak pomysłu na własne miejsce w tym wszystkim. Dlatego tak ważnym jest, aby członkowie społeczności szkolnej otrzymali odpowiednie wsparcie psychologiczno pedagogiczne, dużą komplikację stanowi ograniczenie bezpośredniego kontaktu, co może wpływać na mniejszą skuteczność rozpoznawania osób, które wymagają tego typu pomocy.

 

Nie mniej jednak należy podejmować próby i działania profilaktyczne skierowane do ogółu społeczności, istnieje duże prawdopodobieństwo, że dzięki nim osoby w kryzysie same to zasygnalizują. Warto podkreślać zarówno nauczycielom, jak i rodzicom, że rzeczywistość w stanie pandemii to nie czas na jakieś wielkie dokonania, wymagania, wyzwania, generujące nadmierny stres, to czas, w którym powinnyśmy zadbać o własne zasoby i o relacje, w ten sposób mamy szansę zbudować pewnego rodzaju tarcze obronną w postaci odporności i dzięki temu w razie konieczności podjąć walkę z wirusem. Materiał szkoleniowy, który Państwu przekazuję zawiera informacje na temat różnych źródeł kryzysu, gdyż stan pandemii jest poważną trudnością, ale nie wyklucza pojawienia się kryzysów współistniejących lub takich, których determinantem stała się właśnie współczesna światowa sytuacja.

 

Ćwiczenie dla Ciebie

Zanim przejdziesz do kursu zastanów się, którzy z Twoich uczniów mogą mieć problemy z adaptacją, z akceptacją tej nagłej zmiany. Stwórz listę, skontaktuj się z uczniami poprzez narzędzie cyfrowe, z którego korzystasz np.e – dziennik lub pocztę e –mail i porozmawiaj na temat tego co się dzieje i jak dziecko się w tym odnajduje, jak sobie radzi z tą niecodzienną sytuacją.

 

Lekcja darmowa

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest odpowiedzią na okoliczności w jakich znalazł się cały świat – czyli globalny kryzys zdrowotny, ta forma doskonalenia dedykowana jest głównie pedagogom i psychologom ponieważ to oni są realizatorami wsparcia psychologiczno – pedagogicznego, ale nie tylko bo i  nauczycielom, kierownikom, wychowawcom, dyrektorom, , terapeutom, którzy chcą uzyskać informację na temat tego jak się odnaleźć w zaistniałej sytuacji i gdzie szukać wsparcia

 

Czego się nauczę?

  • Zapoznasz się z najważniejszymi informacjami na temat tego jak realizować zadania pedagoga i psychologa w wirtualnej przestrzeni
  • Dowiesz się jak wspierać nauczycieli, uczniów oraz rodziców,
  • Poznasz podstawowe zagadnienia związane z interwencją kryzysową
  • Poznasz rodzaje kryzysów oraz reakcji, interwencji i działań w odpowiedzi na daną sytuację kryzysową
  • Poznasz sposoby rozwijania motywacji
  • Dowiesz się czym jest rezyliencja i jak ją rozwijać

 

Co znajduje się w kursie?

  • Gotowe narzędzia
  • Przykłady ćwiczeń, zabaw do wykorzystania w pracy z uczniem
  • Przykłady ćwiczeń służących samopoznaniu i rozwojowi
  • Ważność kursu 365 dni
  • Poziom szkolenia zaawansowany
  • Czas trwania 5 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Wstęp   Darmowa lekcja
    • lekcja
  • Zadania pedagoga i psychologa realizowane zdalnie  
    • lekcja
  • Ćwiczenie dla Ciebie  
    • lekcja
  • Rola pedagoga szkolnego w sytuacji kryzysowej  
    • lekcja
  • Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne udzielane rodzicom  
    • lekcja
  • Interwencja kryzysowa  
    • lekcja
  • Sposoby reagowania i interwencji na sytuacje kryzysowe  
    • lekcja
  • Wspieranie nauczycieli przez pedagoga w ramach ppp w sytuacji kryzysu  
    • lekcja
  • Trudne emocje – jak o nich rozmawiać  
    • lekcja
  • Kwestionariusz rozmowy z rodzicami dotyczący diagnozy lęków dziecięcych Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Ćwiczenia dla uczniów – sposoby radzenia sobie z lękiem  
    • lekcja
  • Motywacja  
    • lekcja
  • Rezyliencja  
    • lekcja
  • Test sprężystości psychicznej  
    • lekcja
  • Ćwiczenie optymizmu Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Podsumowanie Pobranie certyfikatu
    • lekcja


Jestem magistrem pedagogiki resocjalizacyjnej, który nieprzerwanie od 12 lat podnosi swoje kompetencje i doskonali swoje umiejętności. Posiadam również kwalifikacje do prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Ukończyłam studia z zakresu coachingu oraz z zakresu pedagogiki specjalnej dotyczącej pracy z uczniem z ZA oraz z Autyzmem.

We współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów i Dziennikarzy Radiowych zrealizowałam ogólnopolskie kampanie:  Zachowaj Trzeźwy Umysł 2016, Odpowiedzialny Kierowca, Rodzina na Tak.

Jako pierwsza w Polsce uzyskałam certyfikat doradcy i specjalisty w zakresie wysokiej wrażliwości wydanego przez Nickerson Institute 

Jestem autorem wielu publikacji, kursów on-line oraz prowadzącym szkolenia stacjonarne w szerokiej tematyce skierowanej dla przedstawicieli oświaty. Na swoim koncie posiadam długoletnią współpracę z takimi wydawnictwami, jak: Wydawnictwo Raabe, Wydawnictwo Forum Media Polska czy Oficyna MM.

Jestem również autorką książki Uczeń (nie)zwykły, czyli kto?

W centrum moich zainteresowań jest dziecko i rodzina. Na co dzień w swojej pracy zajmuję się terapią, profilaktyką, diagnozą oraz szeroko pojętym wsparciem dla dziecka i dla rodziny.

Na co dzień jestem mamą trójki dzieci lubiącą spędzać aktywnie czas z rodziną.

Zapraszam serdecznie do moich kursów.

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sytuacji kryzysowej"

w wymiarze 5 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2020

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400