Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Kompetencje kluczowe w praktyce przedszkolnej i szkolnej

Strona główna

Kompetencje kluczowe w praktyce przedszkolnej i szkolnej
- Wstęp

Monika Andrulewicz

Lekcja darmowa

Wstęp

 

Witam i zapraszam do mojego kursu pod tytułem:

 

Kompetencje kluczowe w praktyce przedszkolnej i szkolnej

 
Jestem przekonana, że dzięki temu kursowi z łatwością przyswoją Państwo nową wiedzę
by efektywnie wykorzystać ją w swojej codziennej pracy.
W przedstawionym filmie przekazuję zawartość kursu w kilkuminutowej pigułce.
Zapraszam do oglądania.

 

 


Życzę miłej i owocnej nauki.

 

 

Jeśli uda się nam wykorzystać cały wachlarz ludzkich zdolności, to ludzie nie tylko nabiorą lepszego mniemania o sobie staną się bardziej kompetentni w różnych dziedzinach, ale zaczną się też być może angażować w pracę dla wspólnego dobra.

Howard Gardner

 

Dzisiejszy system edukacji w zbyt małym stopniu uwzględnia realne oczekiwania gospodarki, co sprawia, że wielu uczniów posiada wiedzę, ale nie potrafi jej wykorzystać. Jedną z propozycji poprawy istniejącej sytuacji jest zmiana metod pracy z uczniami na lekcjach, przy ciągłym doskonaleniu systemu oświaty oraz nauczycieli. Tylko długofalowe działania i połączone siły reformujące system edukacji pozwolą osiągnąć odpowiednie rezultaty w postaci mądrych, młodych ludzi, którzy będą przygotowani do wkroczenia w dorosłe życie.

 

Problem kompetencji kluczowych człowieka w społeczeństwie wiedzy uruchamia myślenie wokół pytań: jak zaprojektować warunki do rozwijania uczniowskich kompetencji kluczowych w szkole oraz na czym miałaby polegać zmiana szkoły w społeczeństwie wiedzy?

 

Mówiąc o zmianie, mam na myśli zmianę wewnętrzną, głęboką, rzeczywistą, a nie zewnętrzną i powierzchowną. Warto przy tym nadmienić, że zmiany mentalne nie zachodzą masowo, w sposób automatyczny, i nie należą do aktów łatwych i przyjemnych. Wymagają pracy nad sobą, stanowią raczej wynik długotrwałych procesów, które muszą skutkować poczuciem odpowiedzialności za dokonywane wybory, podjęte decyzje, wykonane działania

 

Lekcja darmowa

Dla kogo jest ten kurs?

Kompetencje kluczowe goszczą w polskich i europejskich przedszkolach i szkołach od 2006 roku. Ulegają jednak zmianom. Ten kurs jest dla wszystkich tych, którzy chcieliby poznać kompetencje, sprawdzić – dlaczego są tak ważne i zobaczyć, jak radzą sobie z nimi inni. To kurs dla świadomych nauczycieli, pragnących, by ich uczniowie byli ludźmi doskonale radzącymi sobie w dzisiejszym świecie.

 

Czego się nauczę?

Uczestnicy dowiedzą się czym są kompetencje kluczowe, jak się zmieniły i dlaczego są ważne.  Poznają sposoby na wprowadzenie kompetencji do przedszkoli i szkół. Zaznajomią się z dobrymi praktykami, dowiedzą się też, czy warto robić ewaluację pod kątem kompetencji.

 

Co znajduje się w kursie?

Kurs to połączenie teorii z praktyką, jak zwykle skupiam się na rozwiązaniach, które można wdrożyć do szkół od dziś. Kurs zawiera akty prawne i skuteczne działania pozwalające nie tylko na nauczenie się kompetencji, ale także zrozumienie ich i… polubienie.

 

Co warto wiedzieć?

Kompetencje kluczowe najlepiej „smakują” w duecie z metodami aktywizującymi, ale doskonałym dodatkiem do nich jest też kurs z Oceniania Kształtującego i wszystkiego, co związane ze zdalnym nauczaniem

  • Ważność kursu 365 dni
  • Poziom szkolenia zaawansowany
  • Czas trwania 5 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Wstęp   Darmowa lekcja
    • lekcja
  • Czym są kompetencje?  
    • lekcja
  • Jak kształtujemy kompetencje?  
    • lekcja
  • Kompetencje kluczowe  
    • lekcja
  • Kompetencje kształtujemy nie poprzez to, czego uczymy, ale JAK! Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Co się zmieniło?  
    • lekcja
  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się  
    • lekcja
  • Co na to Polska?  
    • lekcja
  • Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020 Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Stoimy przed wyborem  
    • lekcja
  • Rozwijanie kompetencji wymaga aktywności i zaangażowania uczniów w procesie dydaktycznym Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Filary „tradycyjnej” szkoły  
    • lekcja
  • WSPOMAGANIE kształcenia kompetencji uczniów  
    • lekcja
  • Kompetencje kluczowe w przedszkolu  
    • lekcja
  • Nowe kompetencje kluczowe w szkole Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Kompetencje kluczowe na lekcji  
    • lekcja
  • Czy szkole potrzebne są kompetencje?  
    • lekcja
  • METODA CZTERECH KROKÓW JOHNA FISCHERA  
    • lekcja
  • Jeśli jesteś dyrektorem Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Podsumowanie Pobranie certyfikatu
    • lekcja

Jestem absolwentką Filologii Polskiej FUW (1999), Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim (2012), trenerką technik pamięci, autorką ćwiczeń "Mistrz koncentracji"

Nauczycielka na każdym stopniu edukacji, egzaminatorka egzaminu ósmoklasisty i maturalnego, trenerka rad pedagogicznych, storytellerka.

Praktyka w szkole i ciągła obserwacja uczniów sprawiły, że swoją wiedzą postanowiłam podzielić się z nauczycielami i młodzieżą. Od 2007 roku szkolę rady pedagogiczne, specjalizując się w technikach pamięci, koncentracji, metodach aktywizujących. Niezmiernie bliskie jest mi ocenianie kształtujące i wszystko, co wspiera uczniów w ich nauce. Wieloletnia praca z trudną młodzieżą i program profilaktyki "Drogowskaz” mojego autorstwa ułatwiły mi spojrzenie na uczniów potrzebujących pomocy.

Ukończony kurs storytelling sprawił, że kursy opieram na snuciu opowieści i zachęcam do tego także nauczycieli. Moje kursy będą dla Państwa nie tylko sporą dawką wiedzy, ale także dawką dobrego humoru.

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Kompetencje kluczowe w praktyce przedszkolnej i szkolnej"

w wymiarze 5 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2020

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400