Nauczyciel jako lider - autorytet - mediator
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Bycie wychowawcą to wymagające zajęcie. Bycie wychowawcą, który jest autorytetem – to sprawa niezwykle trudna. Jeśli chcesz być dla swoich wychowanków liderem, lepiej ich rozumieć i skuteczniej im przewodzić, to jest to kurs dla Ciebie
Czego się nauczę?
Nauczysz się przywództwa. Poznasz tajniki bycia nie tylko autorytetem, ale i liderem i mediatorem. Dowiesz się, jak inspirować młodzież i umieć ich za sobą poprowadzić. Zrozumiesz, że można załagodzić konflikty metodą mediacji.
Co znajduje się w kursie?
Kurs podzielony jest na 3 części. Każda z nich mówi o przywództwie. Pierwsza pokazuje – jak być liderem i przewodzić grupie, druga mówi, jak pociągnąć za sobą innych i stać się inspiracją. Znajdziesz także informacje dotyczące mediatora. Wszystko z przykładami i dużą ilością refleksji.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Nauczyciel jako lider - autorytet – mediatorNauczyciel jako lider - autorytet – mediator
-
03Trzy przestrzenie rozwoju kompetencjiTrzy przestrzenie rozwoju kompetencji
-
04Czym charakteryzuje się przywództwo edukacyjne?Czym charakteryzuje się przywództwo edukacyjne?
-
05Przywództwa są różne, wiesz o tym?Przywództwa są różne, wiesz o tym?
-
06Zarządzanie poprzez wartościZarządzanie poprzez wartości
-
07ĆwiczeniaĆwiczenia
-
08Model PERFORMModel PERFORM
-
09Role lidera i style przewodzeniaRole lidera i style przewodzenia
-
10Wykorzystanie emocji w procesie kształcenia sięWykorzystanie emocji w procesie kształcenia się
-
11Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa wśród osób uczących się - ćwiczenieWzmacnianie poczucia bezpieczeństwa wśród osób uczących się - ćwiczenie
-
1220 REGUŁ SAMODZIELNEGO ROZWOJU20 REGUŁ SAMODZIELNEGO ROZWOJU
-
13Uczenie się przez pracę na rzecz społecznościUczenie się przez pracę na rzecz społeczności
-
14Istota podejścia pedagogicznegoIstota podejścia pedagogicznego
-
15Sytuacje kryzysoweSytuacje kryzysowe
-
16Otoczenie według kryterium siły grupyOtoczenie według kryterium siły grupy
-
17Skuteczne programy antykryzysoweSkuteczne programy antykryzysowe
-
18Ja - nauczycielJa - nauczyciel
-
19Samoświadomość lideraSamoświadomość lidera
-
20Rozwój przywództwa oparty na zasadach efektywnego uczenia się dorosłychRozwój przywództwa oparty na zasadach efektywnego uczenia się dorosłych
-
21Nauczyciel jako autorytetNauczyciel jako autorytet
-
22Bądź ekspertemBądź ekspertem
-
23AutonomiaAutonomia
-
24KompetencjaKompetencja
-
25SensSens
-
26Nauczyciel jako mediatorNauczyciel jako mediator
-
27Zasady mediacjiZasady mediacji
-
28Techniki mediacyjneTechniki mediacyjne
-
29PodsumowaniePodsumowanie
Jestem absolwentką Filologii Polskiej FUW (1999), Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim (2012), trenerką technik pamięci, autorką ćwiczeń "Mistrz koncentracji"
Nauczycielka na każdym stopniu edukacji, egzaminatorka egzaminu ósmoklasisty i maturalnego, trenerka rad pedagogicznych, storytellerka.
Praktyka w szkole i ciągła obserwacja uczniów sprawiły, że swoją wiedzą postanowiłam podzielić się z nauczycielami i młodzieżą. Od 2007 roku szkolę rady pedagogiczne, specjalizując się w technikach pamięci, koncentracji, metodach aktywizujących. Niezmiernie bliskie jest mi ocenianie kształtujące i wszystko, co wspiera uczniów w ich nauce. Wieloletnia praca z trudną młodzieżą i program profilaktyki "Drogowskaz” mojego autorstwa ułatwiły mi spojrzenie na uczniów potrzebujących pomocy.
Ukończony kurs storytelling sprawił, że kursy opieram na snuciu opowieści i zachęcam do tego także nauczycieli. Moje kursy będą dla Państwa nie tylko sporą dawką wiedzy, ale także dawką dobrego humoru.