Wychować ucznia – co to znaczy? Wychowawcza rola szkoły
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs jest dedykowany nauczycielom, wychowawcom, kadrze kierowniczej, a nawet rodzicom i pracownikom niepedagogicznym, którzy należą do szkolnej społeczności
Czego się nauczę?
- Poznasz definicje wychowania
- Dowiesz się jaka jest wychowawcza rola szkoły i na czym polega szkolna działalność wychowawcza
- Dowiesz się jak kształtować pożądane postawy uczniów
- Poznasz podstawowe zagadnienia związane z wartościami w edukacji
- Dowiesz się dlaczego uczniowie przejawiają zachowania niepożądane, a także jak sobie radzić trudnych sytuacjach
- Poznasz sposoby rozwijania motywacji wewnętrznej
- Dowiesz się dlaczego chroniczny stres jest niebezpieczny
- Poznasz zasady i etapy tworzenia programu wychowawczo – profilaktycznego
Co znajduje się w kursie?
- Gotowe narzędzia
- Przykłady ćwiczeń,
- Pytania mające na celu autorefleksję
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Czym jest wychowanieCzym jest wychowanie
-
03Cechy wychowaniaCechy wychowania
-
04Wartości w wychowaniuWartości w wychowaniu
-
05ĆwiczenieĆwiczenie
-
06Wychowawcza rola szkołyWychowawcza rola szkoły
-
07Rola nauczyciela w wychowaniuRola nauczyciela w wychowaniu
-
08Rola grupy rówieśniczej w wychowaniuRola grupy rówieśniczej w wychowaniu
-
09Szkolna działalność wychowawczaSzkolna działalność wychowawcza
-
10Wolontariat w wychowaniuWolontariat w wychowaniu
-
11Jak kształtować pożądane postawyJak kształtować pożądane postawy
-
12Zasady dotyczące kształtowania pożądanych postaw wśród uczniówZasady dotyczące kształtowania pożądanych postaw wśród uczniów
-
13Nauczyciel wzoremNauczyciel wzorem
-
14Postawy a sylwetka uczniaPostawy a sylwetka ucznia
-
15Wartość - wartości nie jest równaWartość - wartości nie jest równa
-
16Praktyczne działaniePraktyczne działanie
-
17Dlaczego uczniowie przejawiają zachowania niepożądaneDlaczego uczniowie przejawiają zachowania niepożądane
-
18Chroniczny stres jako źródło zachowań niepożądanychChroniczny stres jako źródło zachowań niepożądanych
-
19Tryb uciekaj albo walczTryb uciekaj albo walcz
-
20Innowacyjne sposoby radzenia sobie z tradycyjnymi problemamiInnowacyjne sposoby radzenia sobie z tradycyjnymi problemami
-
21Granice i konsekwencja w pracy nauczycielaGranice i konsekwencja w pracy nauczyciela
-
22Pomocna motywacja wewnętrznaPomocna motywacja wewnętrzna
-
23Co zatem możesz zrobić by rozwijać motywację wewnętrznąCo zatem możesz zrobić by rozwijać motywację wewnętrzną
-
24Program wychowawczo profilaktycznyProgram wychowawczo profilaktyczny
-
25Razem możemy więcejRazem możemy więcej
-
26Przykłady narzędziaPrzykłady narzędzia
-
27PodsumowaniePodsumowanie
Jestem magistrem pedagogiki resocjalizacyjnej, który nieprzerwanie od 12 lat podnosi swoje kompetencje i doskonali swoje umiejętności. Posiadam również kwalifikacje do prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Ukończyłam studia z zakresu coachingu oraz z zakresu pedagogiki specjalnej dotyczącej pracy z uczniem z ZA oraz z Autyzmem.
We współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów i Dziennikarzy Radiowych zrealizowałam ogólnopolskie kampanie: Zachowaj Trzeźwy Umysł 2016, Odpowiedzialny Kierowca, Rodzina na Tak.
Jako pierwsza w Polsce uzyskałam certyfikat doradcy i specjalisty w zakresie wysokiej wrażliwości wydanego przez Nickerson Institute.
Jestem autorem wielu publikacji, kursów on-line oraz prowadzącym szkolenia stacjonarne w szerokiej tematyce skierowanej dla przedstawicieli oświaty. Na swoim koncie posiadam długoletnią współpracę z takimi wydawnictwami, jak: Wydawnictwo Raabe, Wydawnictwo Forum Media Polska czy Oficyna MM. Jestem również autorką książki Uczeń (nie)zwykły, czyli kto?
W centrum moich zainteresowań jest dziecko i rodzina. Na co dzień w swojej pracy zajmuję się terapią, profilaktyką, diagnozą oraz szeroko pojętym wsparciem dla dziecka i dla rodziny.
Na co dzień jestem mamą trójki dzieci lubiącą spędzać aktywnie czas z rodziną.
Zapraszam serdecznie do moich kursów.