Pozytywna Dyscyplina w żłobku i przedszkolu
kursu
szkolenia
trwania
Dla Kogo jest ten kurs?
Kurs skierowany jest dla nauczycieli w żłobkach i przedszkolach, którzy chcą wspierać dzieci (do 6 roku życia) w stawaniu się zaradnymi, pewnymi siebie i empatycznymi dziećmi. Kurs jest także odpowiedni dla właścicieli i dyrektorów placówek przedszkolnych, aby mogli wspierać swój zespół podczas wdrażania metod i praktyk polecanych przez trenerów Pozytywnej Dyscypliny. Wskazane jest również zapoznanie się z technikami Pozytywnej Dyscypliny rodziców dzieci – żeby wprowadzać ją w domu i przedszkolu wspierając harmonijnie rozwój dziecka.
Czego się nauczę?
Podczas kursu dowiesz się co stoi za niektórymi nieoczekiwanymi zachowaniami dzieci. Dowiesz się co dzieci czują, co robią i jak reagują. Z pewnością pomoże Ci zdobyta podczas kursu wiedza w głębszym zrozumieniu zachowań dzieci, co wpłynie na relację jaką będziecie budować. W kursie zawarte jest wiele wskazówek praktycznych oraz ćwiczeń, które będzie można od razu wykorzystać podczas pracy z grupą czy podczas indywidualnych zajęć z dzieckiem.
Co znajduje się w kursie?
Informacje zawarte w kursie pomogą nauczycielom w oswajaniu emocji, pokarzą inne możliwości komunikacji, dzięki którym łatwiej będzie zbudować więź opartą na szacunku, miłości i wsparciu.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Bajkoterapia bez tajemnic - WEBINARBajkoterapia bez tajemnic - WEBINAR
-
03Czym jest Pozytywna DyscyplinaCzym jest Pozytywna Dyscyplina
-
04Założenia Pozytywnej Dyscypliny a mózg na dłoniZałożenia Pozytywnej Dyscypliny a mózg na dłoni
-
05WIDEOPODCAST 1WIDEOPODCAST 1
-
06WIDEOPODCAST 2WIDEOPODCAST 2
-
075 Kryteriów Skutecznej Pozytywnej Dyscypliny5 Kryteriów Skutecznej Pozytywnej Dyscypliny
-
087 Postaw i Umiejętności7 Postaw i Umiejętności
-
09Odwaga bycia niedoskonałym – czyli 4 P PomyłekOdwaga bycia niedoskonałym – czyli 4 P Pomyłek
-
104 R Kary4 R Kary
-
11Budowanie pewności siebie, czyli pochwała a zachęta w praktyceBudowanie pewności siebie, czyli pochwała a zachęta w praktyce
-
13"Uprzejmy i stanowczy""Uprzejmy i stanowczy"
-
14WIDEOPODCAST 4WIDEOPODCAST 4
-
15Pozytywna Dyscyplina w ŻłobkuPozytywna Dyscyplina w Żłobku
-
16Rozwój dziecka 0-3Rozwój dziecka 0-3
-
17Jak budować więź z dzieckiem w wieku 0-3Jak budować więź z dzieckiem w wieku 0-3
-
18Jak wprowadzać założenia Pozytywnej Dyscypliny w żłobku- czyli narzędzia pozytywnej dyscypliny dla młodszych dzieci (Cheryl Erwin, CPDA)Jak wprowadzać założenia Pozytywnej Dyscypliny w żłobku- czyli narzędzia pozytywnej dyscypliny dla młodszych dzieci (Cheryl Erwin, CPDA)
-
19Pozytywna Dyscyplina w PrzedszkoluPozytywna Dyscyplina w Przedszkolu
-
20Lodowe Góry Złych ZachowańLodowe Góry Złych Zachowań
-
21WIDEOPODCAST 5WIDEOPODCAST 5
-
22WIDEOPODCAST 6WIDEOPODCAST 6
-
23Jak wprowadzać założenia Pozytywnej Dyscypliny w przedszkoluJak wprowadzać założenia Pozytywnej Dyscypliny w przedszkolu
-
24WIDEOPODCAST 7WIDEOPODCAST 7
-
25WIDEOPODCAST 8WIDEOPODCAST 8
-
26Pozytywna Przerwa, miejsce do wyciszenia, kącik pozytywnej dyscyplinyPozytywna Przerwa, miejsce do wyciszenia, kącik pozytywnej dyscypliny
-
27Przykładowe sformułowania zachęcające dzieci do odpowiedzialności i pozytywnego działaniaPrzykładowe sformułowania zachęcające dzieci do odpowiedzialności i pozytywnego działania
-
28Jakie alternatywy można stosować zamiast karJakie alternatywy można stosować zamiast kar
-
29SAMOREGULACJA, jak pomaga w samopoznaniu i w poznawaniu emocjiSAMOREGULACJA, jak pomaga w samopoznaniu i w poznawaniu emocji
-
30Narzędzia do zastosowania na „trudne” zachowaniaNarzędzia do zastosowania na „trudne” zachowania
-
31Narzędziownik dla nauczyciela / rodzica na pierwsze dni z Pozytywną DyscyplinąNarzędziownik dla nauczyciela / rodzica na pierwsze dni z Pozytywną Dyscypliną
-
32Polecana bibliografiaPolecana bibliografia
-
33PodsumowaniePodsumowanie
Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.
Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.
Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.
Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.
Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.
Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.
Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)