Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl SELF-REG – czyli o sztuce samoregulacji

Strona główna

+ kurs+webinar

SELF-REG – czyli o sztuce samoregulacji

Agnieszka Chęcińska-Kopiec

Cena:
55

Dla Kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest dla nauczycieli i wychowawców w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą wspierać dzieci i młodzież w stawaniu się silnymi psychicznie dorosłymi. Wskazane jest również zapoznanie się z technikami samoregulacji rodziców – żeby wprowadzając ją równocześnie w domu i szkole wspierać harmonijny rozwój dzieci i młodzieży.

 

Czego się nauczę?

Podczas kursu dowiesz się czym jest proces samoregulacji, jak odróżnić impulsy od pragnień. Ponadto jak nasz mózg działa w stresie, jak radzić sobie i pomóc dzieciom i młodzieży rozpoznawać stresory. Poznacie samoregulujące uczenie się które jest procesem przejmowania kontroli i oceniania własnego uczenia się i zachowania. Otrzymasz praktyczne informacje i wskazówki jak wprowadzić zasady samoregulacji zaczynając od siebie; bo tylko czując jakie Self-reg niesie za sobą miarodajne skutki – można wprowadzić je z entuzjazmem na każdym etapie rozwojowym naszych podopiecznych.

 

Co znajduje się w kursie?

Informacje zawarte w kursie pomogą nauczycielom i wychowawcom w poznawaniu siebie oraz swoich podopiecznych. Dowiedzą się, że kontrola impulsów w samoregulacji polega na oddzieleniu bezpośrednich impulsów i długoterminowych pragnień; oraz tego, że można planować, oceniać działania i powstrzymywać się od robienia rzeczy, których będziemy żałować. Badania pokazują, że samoregulacja jest siłą niezbędną do dobrego samopoczucia emocjonalnego oraz do osiągania celów.

  • Ważność kursu bezterminowo (dla użytkowników indywidualnych)
  • Poziom szkolenia zaawansowany
  • Czas trwania 3 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Wstęp   Darmowa lekcja
    • lekcja
  • SELF-REG – czyli o sztuce samoregulacji WEBINAR  
    • lekcja
    • wideo
  • Czym jest Samoregulacja  
    • lekcja
  • Samoregulacja a samokontrola  
    • lekcja
  • Mózg na dłoni  
    • lekcja
  • Pięć obszarów stresu i samoregulacji  
    • lekcja
  • Maskowanie, chowanie i tuszowanie, czyli o selekcja sytuacji  
    • lekcja
  • Praktyka czyni mistrzem – czyli 5 kroków do samoregulacji  
    • lekcja
  • Samoregulacja wg Roy Baumeister Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Samoregulacja a społeczny rozwój emocjonalny  
    • lekcja
  • Dzieciństwo  
    • lekcja
  • Perspektywy wykorzystania samoregulacji  
    • lekcja
  • Skutki niskiej samoregulacji Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Jak praktykować  
    • lekcja
  • ĆWICZENIE 1 – nauka cierpliwości, koncentracji, opanowania  
    • lekcja
  • ĆWICZENIE 2 - Model procesu regulacji emocji  
    • lekcja
  • ĆWICZENIE 3 Modyfikacja sytuacji  
    • lekcja
  • ĆWICZENIE 4 Przydatne pytania  
    • lekcja
  • ĆWICZENIE 5 Słoik emocji  
    • lekcja
  • ĆWICZENIE 6 Pozytywna Dyscyplina  
    • lekcja
  • ĆWICZENIE 7 Czytanie książek Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Podsumowanie Pobranie certyfikatu
    • lekcja
Powiększ obraz:

Agnieszka Chęcińska-Kopiec

Nauczyciel akademicki, doktor nauk o zarządzaniu, akredytowany praktyk tutoringu, certyfikowany trener minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC), certyfikowany edukator pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trener Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia

Pozostałe szkolenia tego autora

Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.

Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.

Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.

Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.

Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.

Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.

Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Data wydania certyfikatu:

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"SELF-REG – czyli o sztuce samoregulacji"

w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2021

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400