Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs dedykowany jest głównie terapeutom pedagogicznym, ale również każdy nauczyciel, wychowawca, pedagog, psycholog, specjalista znajdzie w nim sporą dawkę wiedzy na temat wdrażania TIK w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Czego się nauczę?
- Uporządkujesz swoją wiedzę dotyczącą specjalnych potrzeb edukacyjnych
- Dowiesz się dlaczego warto pracować z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
- Poznasz przykłady wykorzystania TIK w zależności od potrzeb ucznia
- Dowiesz się jak indywidualizować pracę z uczniem
- Poznasz ucznia z pokolenia Z
- Otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące korzystania z technologii w czasie zajęć
- Dowiesz się z jakich aplikacji warto korzystać
Co znajduje się w kursie?
- Linki do zasobów internetowych
- Multimedia
- Przykłady aplikacji wraz z opisem
- Pytania mające na celu rozwój samoświadomości i autorefleksji
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02Czym są specjalne potrzeby edukacyjne uczniaCzym są specjalne potrzeby edukacyjne ucznia
-
03Uczniowie z niepełnosprawnościąUczniowie z niepełnosprawnością
-
04Uczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony społecznym niedostosowaniemUczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony społecznym niedostosowaniem
-
05Uczeń z zaburzeniami zachowania lub emocjiUczeń z zaburzeniami zachowania lub emocji
-
06Uczeń szczególnie uzdolnionyUczeń szczególnie uzdolniony
-
07Uczeń mający specyficzne trudności w uczeniu sięUczeń mający specyficzne trudności w uczeniu się
-
08Uczeń mający deficyty kompetencji i, lub zaburzenia sprawności językowychUczeń mający deficyty kompetencji i, lub zaburzenia sprawności językowych
-
09Uczeń przewlekle choryUczeń przewlekle chory
-
10Uczeń będący w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej i skazany na niepowodzenia edukacyjneUczeń będący w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej i skazany na niepowodzenia edukacyjne
-
11Uczeń zaniedbany środowiskowo w związku z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymiUczeń zaniedbany środowiskowo w związku z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi
-
12Uczeń odmienny kulturowo oraz pobierający wcześniej naukę za granicąUczeń odmienny kulturowo oraz pobierający wcześniej naukę za granicą
-
13Istota wykorzystania TIK w terapiiIstota wykorzystania TIK w terapii
-
14Uczeń z pokolenia ZUczeń z pokolenia Z
-
15TIK w terapiiTIK w terapii
-
16Rola TIK w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymiRola TIK w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
-
17Wskazówki dla nauczyciela pracującego z wykorzystaniem TIKWskazówki dla nauczyciela pracującego z wykorzystaniem TIK
-
18Jak można wykorzystać TIKJak można wykorzystać TIK
-
19Celowość stosowania TIKCelowość stosowania TIK
-
20W jaki sposób dokonać trafnego wyboru odpowiedniego narzędzia, aplikacji, programuW jaki sposób dokonać trafnego wyboru odpowiedniego narzędzia, aplikacji, programu
-
21Stopniowanie trudnościStopniowanie trudności
-
22Bezpieczeństwo i higiena pracyBezpieczeństwo i higiena pracy
-
23RekomendacjeRekomendacje
-
24TIK ponad wszystko?TIK ponad wszystko?
-
25W jaki sposób indywidualizować pracę z dzieckiem mającym specjalne potrzeby edukacyjneW jaki sposób indywidualizować pracę z dzieckiem mającym specjalne potrzeby edukacyjne
-
26Prowadzenie lekcji na kilku poziomachProwadzenie lekcji na kilku poziomach
-
27Czas i polecenieCzas i polecenie
-
28Aktywizujące metody pracyAktywizujące metody pracy
-
29KontrolaKontrola
-
30OcenaOcena
-
31Inne zalecenia podczas zajęć grupowychInne zalecenia podczas zajęć grupowych
-
32Aplikacje mobilne, programy, serwisy do wykorzystania podczas zajęć z uczniem mającym specjalne potrzeby edukacyjneAplikacje mobilne, programy, serwisy do wykorzystania podczas zajęć z uczniem mającym specjalne potrzeby edukacyjne
-
33Aplikacje wykorzystywane w ramach rozwijania twórczego potencjału uczniówAplikacje wykorzystywane w ramach rozwijania twórczego potencjału uczniów
-
34PodsumowaniePodsumowanie
Jestem magistrem pedagogiki resocjalizacyjnej, który nieprzerwanie od 12 lat podnosi swoje kompetencje i doskonali swoje umiejętności. Posiadam również kwalifikacje do prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Ukończyłam studia z zakresu coachingu oraz z zakresu pedagogiki specjalnej dotyczącej pracy z uczniem z ZA oraz z Autyzmem.
We współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów i Dziennikarzy Radiowych zrealizowałam ogólnopolskie kampanie: Zachowaj Trzeźwy Umysł 2016, Odpowiedzialny Kierowca, Rodzina na Tak.
Jako pierwsza w Polsce uzyskałam certyfikat doradcy i specjalisty w zakresie wysokiej wrażliwości wydanego przez Nickerson Institute.
Jestem autorem wielu publikacji, kursów on-line oraz prowadzącym szkolenia stacjonarne w szerokiej tematyce skierowanej dla przedstawicieli oświaty. Na swoim koncie posiadam długoletnią współpracę z takimi wydawnictwami, jak: Wydawnictwo Raabe, Wydawnictwo Forum Media Polska czy Oficyna MM. Jestem również autorką książki Uczeń (nie)zwykły, czyli kto?
W centrum moich zainteresowań jest dziecko i rodzina. Na co dzień w swojej pracy zajmuję się terapią, profilaktyką, diagnozą oraz szeroko pojętym wsparciem dla dziecka i dla rodziny.
Na co dzień jestem mamą trójki dzieci lubiącą spędzać aktywnie czas z rodziną.
Zapraszam serdecznie do moich kursów.