Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Kontakt z dziką przyrodą w procesie edukacji

Strona główna

Nowość

Kontakt z dziką przyrodą w procesie edukacji

Mateusz Chmielewski

Cena regularna:
48

Kupuję

Cena w pakiecie 5 za 3 :
42

Kupuję w pakiecie 5 za 3

Dla kogo jest ten kurs?

Dla wszystkich miłośników przyrody, nauczycieli widzących potrzebę ochrony środowiska i szukających sposobów na wykształcenie wrażliwości ekologicznej uczniów, pedagogów chcących wykorzystać dziką przyrodę jako narzędzie wychowawcze kształtującą zaradność i hart ducha.

 

Czego się nauczę?

Zdobędziesz wiedzę o podstawach pedagogiki przeżyć i pedagogiki przygody, poznasz cykl edukacji ekologicznej Bjørnstada, a także otrzymasz wiele pomysłów i inspiracji na formy kontaktu z przyrodą, które możesz wykorzystać w pracy z uczniami.

 

Co znajduje się w kursie?

Kurs składa się ze wstępu omawiającego rozwój idei kontaktu z przyrodą w wychowywaniu młodego człowieka, części teoretycznej związanej z pedagogikami korzystającymi z obcowania z naturą jako jednego z głównych narzędzi oddziaływania oraz części repertuarowej opisującej konkretne pomysły do zastosowania w pracy z klasą.

 

Co jeszcze warto wiedzieć?

Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli niepracujących na co dzień pedagogiką leśną albo innymi metodami stosowanymi w szkołach alternatywnych. Do kursu wybrane zostały formy, które po dostosowaniu do aktualnych możliwości mogą przeprowadzić nauczyciele z każdej polskiej szkoły.

  • Ważność kursu bezterminowo (dla użytkowników indywidualnych)
  • Poziom szkolenia zaawansowany
  • Czas trwania 5 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Wstęp   Darmowa lekcja
    • lekcja
  • Początki – eksperyment Thoreau  
    • lekcja
  • Puszczaństwo Setona  
    • lekcja
  • Skauting  
    • lekcja
  • Jaka wartość z wychowania w kontakcie z dziką naturą wynika dla ucznia? Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Koncepcje pedagogiczne powiązane z naturą - Pedagogika przeżyć Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Typowe techniki i formy pracy wykorzystywane w pedagogice przeżyć  
    • lekcja
  • Pedagogika leśna Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Przykłady ćwiczeń i zadań do wykorzystania w szkole według czterech pór roku  
    • lekcja
  • Jak zorganizować biwak leśny? – propozycja dla klas IV-VI Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Spływ kajakowy szlakiem Setona – propozycja dla klas VII i VIII  
    • lekcja
  • Jak zorganizować wycieczkę górską? – propozycja dla uczniów szkół średnich Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Podsumowanie Pobranie certyfikatu
    • lekcja
Powiększ obraz:

Mateusz Chmielewski

Trener, edukator, wychowawca. Działacz sektora pozarządowego, na co dzień członek zespołu prywatnego liceum ogólnokształcącego.

Pozostałe szkolenia tego autora

 

Jestem wieloletnim działaczem pozarządowym, wychowawcą, trenerem i edukatorem.

W swoim dorobku mam ponad 2000 godzin przeprowadzonych warsztatów wzmacniających kompetencje cyfrowe i medialne, kompetencje liderskie i pedagogiczne oraz kilkanaście skoordynowanych projektów realizowanych we współpracy z różnymi partnerami społecznymi, publicznymi i biznesowymi m.in. Google, Pekao SA, Uniwersytet SWPS, Nationale Nederlanden.

 

Od 10 lat pracuję wychowawczo z młodzieżą z różnym wieku, od 4 lat szkolę wychowawców i nauczycieli.
 
Rozwijałem kompetencje cyfrowe i medialne nauczycieli jako mentor projektu Kod do Przyszłości Fundacji Rozwoju Edukacji Elektronicznej w programie Polska Cyfrowa. Współtworzyłem ofertę edukacyjną Centralnego Domu Technologii w Warszawie. Tworzyłem materiały edukacyjne i scenariusze zajęć dla Photon Enterteinment i Fundacji Girls Code Fun, dla której podopiecznych prowadzę naukę programowania.

 

Czynnie angażuje się w rozwój ruchu harcerskiego jako wychowawca-harcmistrz, członek władz wojewódzkich i instruktor zespołu metodyków przy zarządzie krajowym ZHP. Prowadziłem młodzieżowe obozy pod namiotami i górskie wyprawy zagraniczne. Zgłębiam i praktykuję w pracy edukacyjnej aktywne formy wychowania przez przygodę.

Na co dzień pracuję jako pedagog w prywatnym liceum ogólnokształcącym, w którym prowadzę zajęcia STEAM, warsztaty psychorozwojowe i koordynuję projekty związane z kształtowaniem kompetencji XXI wieku.

 

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Data wydania certyfikatu:

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Kontakt z dziką przyrodą w procesie edukacji"

w wymiarze 5 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2021

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400