Powrót do szkoły po pandemii - jak zadbać o uczniów i o siebie
kursu
szkolenia
trwania
Dla Kogo jest ten kurs?
Kurs skierowany jest dla nauczycieli i wychowawców w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą wspierać dzieci i młodzież, a także siebie nawzajem, w tak trudnym i wymagającym dla wszystkich uczestników areny edukacji, okresie powrotu do szkoły stacjonarnej po prawie roku szkolnym nauki zdalnej.
Czego się nauczę?
Podczas kursu dowiesz się czym jest lęk i czym różni się od strachu; jak korzystać z narzędzi minimediacji – aby towarzyszyć dzieciom w konflikcie i poszukiwaniu rozwiązań – nie będąc stroną konfliktu oraz nie narzucając rozwiązań. Ponadto dowiesz się, jak nasz mózg działa w stresie, jak rozpoznawać potrzeby kryjące się za niektórymi trudnymi zachowaniami. Otrzymasz praktyczne informacje i wskazówki, jak poprowadzić ciekawe i inspirujące twórcze myślenie zajęcia – aby uczniowie odnaleźli w sobie motywację do nauki i poszerzania wiedzy. Ponadto kurs zawiera wiele przykładów ćwiczeń relaksacyjnych, pomysłów na zabawy integracyjne.
Co znajduje się w kursie?
Informacje zawarte w kursie pomogą nauczycielom i wychowawcom w poznawaniu od nowa siebie oraz swoich podopiecznych. Tak długi okres izolacji wpłynął na to, że uczniowie mają w sobie nowe lęki i niepokoje związane z akceptacją ich przez rówieśników; boją się weryfikacji ich wiedzy – czy też udowadniania niewiedzy w jakichś obszarach. Interdyscyplinarność kursu polega na poruszeniu wielu obszarów wpływających na naszych uczniów i pozwoli nauczycielom i wychowawcom dostrzec ich lęki i obawy. Okres pandemii odcisnął piętno na nas wszystkich – lecz jako pedagodzy mamy misję a wręcz obowiązek wspierać młodych ludzi w tak przełomowych okresach ich życia.
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02WEBINARWEBINAR
-
03Powrót do szkoły – spotykamy się w szkole i co dalej?Powrót do szkoły – spotykamy się w szkole i co dalej?
-
04Zmiany w uczniachZmiany w uczniach
-
05Zmiany w otoczeniuZmiany w otoczeniu
-
06Nauczycielu - zadbaj o siebie i zadbaj o uczniówNauczycielu - zadbaj o siebie i zadbaj o uczniów
-
07Lęki, strach i obawyLęki, strach i obawy
-
08Agresja reakcją na stres?Agresja reakcją na stres?
-
09Neurodydaktyka w życiu nastolatkaNeurodydaktyka w życiu nastolatka
-
10Stawiaj relację ponad rację – krótki kurs budowania zaufania w klasieStawiaj relację ponad rację – krótki kurs budowania zaufania w klasie
-
11Kontrakt – czyli co nam da nazwanie „oczywistych reguł”Kontrakt – czyli co nam da nazwanie „oczywistych reguł”
-
12Pozytywna przerwa – jak działa w praktycePozytywna przerwa – jak działa w praktyce
-
13Szacunek do nauczyciela – zaczyna się od szacunku do ucznia, czyli jak być uprzejmym i stanowczym jednocześnie oraz stosując techniki minimediacjiSzacunek do nauczyciela – zaczyna się od szacunku do ucznia, czyli jak być uprzejmym i stanowczym jednocześnie oraz stosując techniki minimediacji
-
14Podstawy porozumienia bez przemocy – czyli o sztuce komunikacjiPodstawy porozumienia bez przemocy – czyli o sztuce komunikacji
-
15Słowa mury i słowa okna – czyli o dawaniu wsparcia, towarzyszeniu i okazywaniu zrozumieniaSłowa mury i słowa okna – czyli o dawaniu wsparcia, towarzyszeniu i okazywaniu zrozumienia
-
16Potrzeby oraz strategie ich osiągania – jak zachować komunikację w konflikciePotrzeby oraz strategie ich osiągania – jak zachować komunikację w konflikcie
-
17Nie chcę się uczyć!!! Czyli ciekawe lekcje sposobem na budowanie motywacji i chęci do zdobywania wiedzy + zestaw narzędziNie chcę się uczyć!!! Czyli ciekawe lekcje sposobem na budowanie motywacji i chęci do zdobywania wiedzy + zestaw narzędzi
-
18MotywujMotywuj
-
19NeurodydaktykaNeurodydaktyka
-
20Nauka rozpoznawania swoich emocji i potrzeb TUSNauka rozpoznawania swoich emocji i potrzeb TUS
-
21Komunikacja z innymi – TUS ćwiczeniaKomunikacja z innymi – TUS ćwiczenia
-
22INSPIRUJĄCE LEKCJE – czyli jak uczyć skutecznieINSPIRUJĄCE LEKCJE – czyli jak uczyć skutecznie
-
23Podsumowanie - certyfikatPodsumowanie - certyfikat
Jestem nauczycielem akademickim, adiunktem, doktorem nauk o zarządzaniu, akredytowanym praktykiem tutoringu, certyfikowanym trenerem minimediacji (w duchu wychowania bez przemocy NVC); certyfikowanym edukatorem pozytywnej dyscypliny rodziców oraz nauczycieli oraz Trenerem Umiejętności Społecznych TUS I oraz II stopnia.
Pomagam rodzicom i nauczycielom budować relacje oparte na miłości, empatii, szacunku i pozytywnej dyscyplinie, które są podstawowymi wartościami podczas długotrwałego procesu wychowania kompetentnych i szczęśliwych dzieci.
Pracuję jako adiunkt, nauczyciel akademicki od 2007 roku; a od 2012 roku wdrażam założenia tutoringu dbając o rozwój i wspierając swoich podopiecznych. Jako potwierdzenie efektów pracy w 2019 roku otrzymałam, podczas VII Gali Środowiska Studenckiego Kukucjusze 2019 AWF Katowice, wyróżnienie w kategorii Złote Serce. Od 2019 roku należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Stworzyłam Akademię Relacji, której celem jest szkolenie rodziców oraz wychowawców żłobków, przedszkoli i szkół – w szeroko rozumianej sztuce nawiązywania komunikacji i budowania relacji. Ponadto od 2021 roku z ramienia AWF Katowice jestem częścią ministerialnego projektu WF z AWF – gdzie odpowiedzialna jestem za przeszkolenie nauczycieli Wychowania Fizycznego z woj. Śląskiego i opolskiego z budowania relacji i wsparcia dla dzieci wracających po nauczaniu zdalnym do szkoły.
Należę do kadry tutorskiej TDJ Fundation. Jestem autorką artykułów o wychowaniu i rozwoju w magazynach: “Świat Przedszkolaka” i “Świat Pierwszoklasisty” oraz na portalu Pozytywna Dyscyplina dla rodziców; Pozytywna Dyscyplina w szkole i klasie dla nauczycieli i rodziców dzieci szkolnych- Pogotowie Rodzicielskie; oraz Pomysłowi Rodzice.
Współpracuję z WyEdukowani – Akademią Projektowania Rozwoju; Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym (WOM) w Katowicach oraz Centrum Doskonalenia Nauczycieli (CDN) w Sosnowcu. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli (w tym Rad Pedagogicznych) oraz rodziców zarówno w formie stacjonarnej, online, jak i e-learningowej. Od 2016 roku ma za sobą przeprowadzenie około 500 godzin szkoleń stacjonarnych oraz od 2020 roku około 600 godzin on-line; ponadto napisałam oraz nagrałam około 10 certyfikowanych kursów dla nauczycieli.
Pozytywna Dyscyplina w sposób bardzo obrazowy i jasny uczy, jak zrozumieć poszczególne zachowania dzieci, tłumaczy je od strony biologicznej jak i psychologicznej. Pozytywna Dyscyplina porządkuje potrzeby dzieci dając równocześnie narzędzia i techniki do ich zaspokajania. Łącząc Pozytywną Dyscyplinę, Minimediacje (bazujące na Porozumieniu bez przemocy, narzędzie do rozwiązywania konfliktów z dziećmi i między dziećmi) oraz SELF-REG (czyli obserwacji siebie i dzieci w celu nazywania i lokalizowania stresorów, by nauczyć się radzenia sobie z emocjami w trudnych momentach) podane w formie tutoringu (bazującym na sztuce zadawania pytań i szukaniu rozwiązań - nie dając gotowych odpowiedzi) - stworzyłam efektywny wachlarz narzędzi którymi dzielę się z Rodzicami oraz Wychowawcami, którzy zafascynowani są budowaniem relacji na bazie szacunku i zrozumienia.
Jako mama dwójki dzieci (Nastolatki i Przedszkolaka) i prawie idealna żona sukcesywnie wprowadzam założenia porozumienia bez przemocy do swojego domu. Oczywiście żadna metoda nie rozwiąże raz na zawsze wszystkich problemów – ale otrzymujemy wskazówki, jak budować relacje między rodzicami i dziećmi, (bo niezaspokojone potrzeby są głównym sprawcami tzw „złych” zachowań…)