Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
kursu
szkolenia
trwania
Dla kogo jest ten kurs?
Pracują Państwo z dzieckiem z orzeczeniem o kształceniu specjalnym?
Kurs z pewnością przyda się w opracowaniu Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego.
Czego się nauczę?
Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET) jest nie lada wyzwaniem dla nauczycieli pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Z doświadczenia wiem, że zredagowanie tego dokumentu rodzi wiele pytań i wątpliwości, m.in. o korelację IPET-u z wielospecjalistyczną oceną poziomu funkcjonowania ucznia, formami udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wiele innych.
W trakcie kursu zdobędą Państwo wiedzę oraz praktyczne podpowiedzi potrzebne do redagowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego.
Co znajduje się w kursie?
Kurs składa się z kilkunastu lekcji, które zawierają omówienie treści rozporządzenia MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym z dnia 9 sierpnia 2017 r.
Kurs zawiera także charakterystykę niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim oraz omówienie na przykładach kolejnych elementów, jakie składają się na Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny.
Co jeszcze warto wiedzieć?
W przygotowaniu jest kurs "Techniki terapii pedagogicznej w ćwiczeniach grafomotorycznych” na który już zapraszam!
kursu
szkolenia
trwania
Plan szkolenia
-
02IPET – czym jest?IPET – czym jest?
-
03IPET – podstawa prawnaIPET – podstawa prawna
-
04IPET - dla kogo?IPET - dla kogo?
-
05Kto redaguje dokument?Kto redaguje dokument?
-
06Współpraca z RodzicamiWspółpraca z Rodzicami
-
07IPET – do kiedy?IPET – do kiedy?
-
08IPET – etapy tworzeniaIPET – etapy tworzenia
-
09Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania uczniaWielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia
-
10Sfery rozwojuSfery rozwoju
-
11Charakterystyka upośledzenia umysłowego w stopniu lekkimCharakterystyka upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim
-
12Co zawiera IPET? Metryczka uczniaCo zawiera IPET? Metryczka ucznia
-
13Zakres i sposób dostosowania programu wychowania przedszkolnego / wymagań edukacyjnychZakres i sposób dostosowania programu wychowania przedszkolnego / wymagań edukacyjnych
-
14InformacjaInformacja
-
15Zintegrowane działania nauczycieli i specjalistówZintegrowane działania nauczycieli i specjalistów
-
16Formy udzielania pomocy psychofizyczno – pedagogicznejFormy udzielania pomocy psychofizyczno – pedagogicznej
-
17Działania wspierające rodzicówDziałania wspierające rodziców
-
18Formy współpracy z podmiotamiFormy współpracy z podmiotami
-
19Podpisy zespołu opracowującego IPETPodpisy zespołu opracowującego IPET
-
20Test końcowyTest końcowy
Jestem pedagogiem terapeutą i oligofrenpedagogiem. Pracuję, jako wychowawca w specjalnym ośrodku wychowawczym, gdzie prowadzę zajęcia rewalidacyjne oraz przygotowuję do samodzielnego życia młodzież z niepełnosprawnością intelektualną.
W swojej pracy z osobami z niepełnosprawnością staram się szanować ich godność oraz sprawiać by czuły się kochane i akceptowane. Rozpoznawanie i wzmacnianie mocnych stron moich wychowanek to ulubione zajęcie w codziennej pracy. Szczególnym obszarem moich zainteresowań i działań w pracy wychowawczej są działania profilaktyczne oraz wychowanie do wartości.
Prowadzę także indywidualne zajęcia rewalidacyjne w przedszkolach, podczas których m.in. przygotowywałam do gotowości szkolnej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, prowadziłam zajęcia z dzieckiem z autyzmem wczesnodziecięcym, afazją i tym podobnymi zaburzeniami.
Zdobytą wiedzę i doświadczenie pogłębiam poprzez uczestnictwo w studiach doktoranckich na kierunku pedagogika.
Swoją wiedzą i umiejętnościami chciałabym także dzielić się z Państwem. Mam nadzieję, że moje kursy, które zaproponowałam, staną się konkretnym narzędziem pomocy dla Państwa codziennej pracy i przyczynią się do dalszych sukcesów, których z całego serca Państwu życzę.
Zapraszam do uczestnictwa w moich kursach.