Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Poznać, zrozumieć, uczyć dziecko, ucznia z Autyzmem

Poznać, zrozumieć, uczyć dziecko, ucznia z Autyzmem
- Wstęp

Aleksandra Kubala - Kulpińska

Lekcja darmowa

Wstęp

Autyzm w dalszym ciągu budzi wielkie zainteresowanie naukowców, mimo tego że został zdefiniowany i opisany już wiele lat temu, to wciąż pozostaje w dużej mierze nieodgadnioną zagadką.

Autyzm nie jest chorobą, a całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka, co oznacza, że u dotkniętych nim osób obserwuje się objawy nieprawidłowego funkcjonowania rozwoju we wszystkich obszarach. Najnowsze teorie amerykańskich badaczy odrzucają stwierdzenie zaburzony rozwój na rzecz odmiennego rozwoju.  Pierwsze symptomy można zauważyć  już u kilkunastomiesięcznych niemowląt, najczęściej jednakone są widoczne przed ukończeniem przez dziecko 3 roku życia. 

 

Jednoznaczną diagnozę autyzmu uniemożliwia fakt, że nie dysponujemy jednym, pewnym kryterium, definicją autyzmu która pozwoliłaby stwierdzić jasno, że dziecko jest lub nie jest autystyczne.  Dlatego też niezwykle istotna jest edukacja nauczycieli, którzy są w stanie zaobserwować niepokojące objawy i poinformować rodziców o konieczności podjęcia dalszych działań.

 

Warto pamiętać jak ważna jest diagnoza i wsparcie w postaci terapii, w przeciwnym wypadku może stać się przyczyną bardzo głębokich zaburzeń funkcjonowania. Obecnie z uwagi na zróżnicowany, indywidualny charakter, różnorodną symptomatologię  termin autyzm zastępuje się określeniem ,, spektrum zaburzeń autystycznych”. Nie ulega wątpliwości, że każda osoba pracująca z dziećmi, młodzieżą powinna posiadać odpowiedni poziom informacji na temat trudności rozwojowych, dlatego zachęcam do zapoznania się z materiałem szkoleniowym, a następnie do dalszych poszukiwań mających na celu zwiększenie wiedzy i umiejętności. W materiale zostały poruszone następujące kwestie:

 

  1. Zrozumieć autyzm
  2. Odmienny rozwój osób z autyzmem
  3. Dziecko, uczeń z autyzmem w systemie edukacji
  4. Funkcjonowanie dziecka, ucznia w placówce oświatowej
  5. Jak osiągnąć sukces w pracy z autystykiem
  6. Formy terapii
  7. Współpraca z rodzicami
Lekcja darmowa

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs dedykowany jest nauczycielom, kierownikom, wychowawcom, dyrektorom, pedagogom, psychologom, terapeutom, którzy chcą uzyskać informację na temat istoty Autyzmu, nauczyć się zasad pracy z uczniem autystycznym.

 

Czego się nauczę?

  • Zapoznasz się z najważniejszymi informacjami na temat Autyzmu
  • Poznasz fakty, na temat funkcjonowania autystyka w codziennej rzeczywistości
  • Dowiesz się jak funkcjonuje w palcówce oświatowej dziecko z Autyzmem
  • Dowiesz się jak działa mózg osoby z Autyzmem
  • Poznasz metody pracy z uczniem i rozwiązywania sytuacji problemowych
  • Dowiesz się jak skutecznie współpracować z rodzicami
  • Poznasz metody terapii Autyzmu
  • Dowiesz się jakie są możliwe formy kształcenia
  • Dowiesz się jakie elementy powinien zawierać IPET

 

Co znajduje się w kursie?

  • Gotowe narzędzia
  • Wiele ciekawostek
  • Wyniki badań prowadzonych w ramach analizy zaburzenia
  • Linki do zasobów internetowych
  • Multimedia
  • Propozycje tytułów książek do wykorzystania w ramach ćwiczeń i zabaw oraz bajko terapii
  • Wykaz instytucji wsparcia

 

  • Ważność kursu
  • Poziom szkolenia zaawansowany
  • Czas trwania 2 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Wstęp   Darmowa lekcja
    • lekcja
  • Autystyk w rzeczywistości  
    • lekcja
  • Teorie związane z autyzmem  
    • lekcja
  • Tajemnice mózgu  
    • lekcja
  • Odmienny rozwój  
    • lekcja
  • Jaki jest uczeń z autyzmem   Darmowa lekcja
    • lekcja
  • Metody i techniki badawcze Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Kryteria diagnostyczne  
    • lekcja
  • Ostatnie modyfikacje klasyfikacji DSM  
    • lekcja
  • Dziecko, uczeń z autyzmem w systemie edukacji - możliwe formy kształcenia  
    • lekcja
  • Funkcjonowanie dziecka, ucznia w placówce oświatowej  
    • lekcja
  • Jak osiągnąć sukces w pracy z autystykiem – formy terapii  
    • lekcja
  • Uczeń ze spektrum w klasie  
    • lekcja
  • Indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny  
    • lekcja
  • Współpraca z rodzicami  
    • lekcja
  • Instytucje wsparcia – gdzie szukać pomocy  
    • lekcja
  • Test AQ Zakończenie testem
    • lekcja
  • Zakończenie Pobranie certyfikatu
    • lekcja
Powiększ obraz:

Aleksandra Kubala - Kulpińska

Magister Pedagogiki resocjalizacyjnej, absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie, autorka wielu publikacji i szkoleń w tematyce pedagogicznej.

Pozostałe szkolenia tego autora



Jestem magistrem pedagogiki resocjalizacyjnej, który nieprzerwanie od 12 lat podnosi swoje kompetencje i doskonali swoje umiejętności. Posiadam również kwalifikacje do prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Niebawem ukończę studia z zakresu coachingu oraz z zakresu pedagogiki specjalnej dotyczącej pracy z uczniem z ZA oraz z Autyzmem.

We współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów i Dziennikarzy Radiowych zrealizowałam ogólnopolskie kampanie:  Zachowaj Trzeźwy Umysł 2016, Odpowiedzialny Kierowca, Rodzina na Tak.

Jestem autorem wielu publikacji, kursów on-line oraz prowadzącym szkolenia stacjonarne w szerokiej tematyce skierowanej dla przedstawicieli oświaty. Na swoim koncie posiadam długoletnią współpracę z takimi wydawnictwami, jak: Wydawnictwo Raabe, Wydawnictwo Forum Media Polska czy Oficyna MM.

Jestem również autorką książki Uczeń (nie)zwykły, czyli kto?

W centrum moich zainteresowań jest dziecko i rodzina. Na co dzień w swojej pracy zajmuję się terapią, profilaktyką, diagnozą oraz szeroko pojętym wsparciem dla dziecka i dla rodziny.

Na co dzień jestem mamą trójki dzieci lubiącą spędzać aktywnie czas z rodziną.

Zapraszam serdecznie do moich kursów.

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Poznać, zrozumieć, uczyć dziecko, ucznia z Autyzmem"

w wymiarze 2 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2019

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400