Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Innowacja i eksperyment pedagogiczny w praktyce szkolnej

Innowacja i eksperyment pedagogiczny w praktyce szkolnej
- Wstęp

Agnieszka Janusz-Szczytyńska

Lekcja darmowa

Wstęp

Podstawowym zadaniem szkoły jest wprowadzenie ucznia w świat wiedzy i pokazanie, że nauka może być wielką, intelektualną przygodą.

Szkoła powinna pomóc uczniowi w wytworzeniu drogi życiowej i edukacyjnej, w odszukiwaniu samego siebie. Powinna wspierać rozwój, samodzielność intelektualną i społeczną ucznia. Oczekiwania społeczne wobec szkół i nauczycieli są coraz większe. Dotyczą one efektywniejszego rozwiązywania przez nich problemów dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, czy też kulturowych i społecznych.

 

Chęć sprostania wszystkim wymaganiom skłania nauczycieli do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, które będą nietypowe i interesujące dla ucznia.

 

Będą go aktywizowały, pobudzały do krytycznego i logicznego myślenia. Jednocześnie będą rozwijały jego samodzielność i umiejętność pracy w grupie. W dzisiejszych czasach jednym z czynników wpływających na jakość pracy szkoły, czy też na jej pozycję w środowisku lokalnym jest podejmowanie przez nią innowacji i eksperymentów pedagogicznych. Wielu innowacyjnych i twórczych nauczycieli jednak nie podejmuje próby udokumentowania swoich działań.

Szkolenie, które chce państwu przedstawić związane jest właśnie z całą procedurą wdrażania innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole. Zawiera wzory niezbędnej dokumentacji oraz przykłady różnych innowacji i eksperymentów pedagogicznych, które mogą zainspirować do podjęcia wyzwania związanego z opracowaniem swojej innowacji, a być może także eksperymentu pedagogicznego.

Lekcja darmowa

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest do wszystkich nauczycieli i kadry kierowniczej, którzy zainteresowani są problematyką nowoczesnego nauczania opartego na innowacjach i eksperymentach pedagogicznych.

 

Czego się nauczę?

  • Zapoznasz się z podstawą prawną dotyczacą innowacji i eksperymentów pedagogicznych.
  • Poznasz procedury wdrażania innowacji i eksperymentu pedagogicznego.
  • Poznasz metody diagnozy pedagogicznej, która ma duże znaczenie przy konstruowaniu innowacji pedagogicznych.
  • Poznasz rodzaje innowacji pedagogicznych oraz sposób ewaluacji swoich działań.
  • Dowiesz się jak skutecznie i efektywnie wdrażać w szkole swoje innowacyjne pomysły z korzyścią dla Ciebie i szkoły.
  • Poznasz ciekawe przykłady innowacji i eksperymentów pedagogicznych.

 

Co znajduje się w kursie?

  • Prezentacja multimedialna przedstawiająca treści kursu, pdf.
  • Linki do zasobów Internetowych
  • Przykładowa dokumentacja: wzór procedury wdrażania innowacji i eksperymentu pedagogicznego, wzór uchwały rady pedagogicznej.
  • Zadania mające na celu utrwalenie zdobytych wiadomości.

 

  • Ważność kursu
  • Poziom szkolenia zaawansowany
  • Czas trwania 3 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Wstęp   Darmowa lekcja
    • lekcja
  • Podstawa prawna innowacji pedagogicznej  
    • lekcja
  • Nowe regulacje prawne  
    • lekcja
  • Wszystko o innowacji pedagogicznej  
    • lekcja
  • Lista „morderców” pomysłów  
    • lekcja
  • Rodzaje innowacji pedagogicznej  
    • lekcja
  • Odwrócona lekcja - flipped classroom  
    • lekcja
  • Nauczanie przez zabawę – przykładowe lekcje  
    • lekcja
  • Jakie są więc innowacyjne metody nauczania?  
    • lekcja
  • Przykłady innowacji pedagogicznych  
    • lekcja
    • ćwiczenie
  • Założenia innowacji (treści innowacji)  
    • lekcja
  • Ewaluacja innowacji  
    • lekcja
    • ćwiczenie
  • Przykładowa karta wdrożenia innowacji pedagogicznej  
    • lekcja
  • Metody diagnozy edukacyjnej  
    • lekcja
  • Realizacja innowacji pedagogicznej  
    • lekcja
  • Procedura wprowadzania innowacji pedagogicznej w szkole  
    • lekcja
  • Podstawa prawna eksperymentu pedagogicznego  
    • lekcja
  • Przykłady eksperymentów pedagogicznych  
    • lekcja
  • Podsumowanie Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Certyfikat Pobranie certyfikatu
    • lekcja
Powiększ obraz:

Agnieszka Janusz-Szczytyńska

nauczycielka fizyki, doświadczona trenerka oraz autorka wielu publikacji i szkoleń dla nauczycieli. Pasjonatka nowoczesnych metod nauczania powiązanych z technologią informacyjno-komunikacyjną, innowacji i eksperymentów pedagogicznych.

Pozostałe szkolenia tego autora

absolwentka Wydziału Fizyki i Techniki Jądrowej, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie nauczyciel fizyki w szkole podstawowej, w przeszłości również jako nauczyciel w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym. Ukończyła także studium pedagogiczne w Wyższej Szkole Humanistyczno-Przyrodniczej w Sandomierzu.

Od 2015 roku jest trenerem, prowadzi szkolenia dla nauczycieli zarówno w formie stacjonarnej jak i e-learningowej.
Obecnie ma za sobą około 300 godzin szkoleń stacjonarnych.

Współpracuje z Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli "Przyjazna Edukacja” w Tarnobrzegu. Specjalizuje się głównie w nowoczesnych metodach nauczania powiązanych z technologią informacyjno- komunikacyjną, innowacjach i eksperymentach pedagogicznych, pomiarze dydaktycznym, ocenianiu wspierającym ucznia, wartościowaniu osiągnięć edukacyjnych oraz szeroko pojętym prawem w oświacie.

Zainteresowania prawem oświatowym spowodowały, że ukończyła kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej. Jest także popularyzatorką wykorzystania metod badawczych w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Ponieważ jest praktykującym nauczycielem, pełnym pasji i zainteresowań swoje szkolenia opiera na bogatym doświadczeniu, które zdobyła m.in. przy realizacji czterech projektów unijnych.

Jest współautorką publikacji książkowych wydanych w czerwcu 2016 r. realizowanych w ramach projektu Erasmus+:

"Zbiór scenariuszy lekcyjnych: Z matematyką przez świat, w poszukiwaniu nowych metod nauczania matematyki i przedmiotów pokrewnych”.

"Zbiór zadań: Z matematyką przez świat”.

 

Jest także współautorką trzech innowacji pedagogicznych, które także wdrożyłam i przeprowadziłam w swoich szkołach:

"Małżeństwo z rozsądku- matematyka z fizyką” 2010/2011;

"Technologia informacyjno komunikacyjna na usługach matematyki i fizyki” 2016/2017’

"Narzędzia informatyki na lekcjach fizyki i języka angielskiego” 2018/2019.

 

Jej zainteresowania to malarstwo olejne i akrylowe, rękodzieło artystyczne, historia drugiej wojny światowej i astronomia.

 

 

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Innowacja i eksperyment pedagogiczny w praktyce szkolnej"

w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2019

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400