Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Eksperyment jako metoda aktywizująca uczniów i nauczycieli

Bestseller

Eksperyment jako metoda aktywizująca uczniów i nauczycieli

Agnieszka Janusz-Szczytyńska

Cena:
37


Dla kogo jest ten kurs?

Szkolenie skierowane jest do wszystkich nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na każdym etapie kształcenia, którzy chcieliby poszerzyć lub uzupełnić swoją wiedzę z zakresu wykorzystania metod badawczych w praktyce szkolnej.   Polecany jest także dla nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego.

 

Czego się nauczę?

  • Zapoznasz się z wymaganiami jakie stawia przed nauczycielami podstawa programowa kształcenia ogólnego z 2017 r. związanymi z wykorzystaniem mertod badawczych.
  • Poznasz metody zaliczane do metod badawczych, będziesz je rozróżniać i świadomie wykorzystywać na swoich zajęciach.
  • Poznasz elementy metody badawczej oraz będziesz potrafić je opracować przygotowując swoją lekcję.
  • Poznasz praktyczne przykłady stosowania metod badawczych na wszystkich przedmiotach przyrodniczych.
  • Uświadomisz sobie jakie jest znaczenie metod badawczych w nauczaniu przedmiotów przyrpodniczych.
  • Zapoznasz się z metodą IBSE związaną z uczeniem się przez odkrywanie.

 

Co znajduje się w kursie?

  • Prezentacja multimedialna przedstawiająca treści kursu, pdf.
  • Linki do zasobów Internetowych
  • Przykładowe scenariusze lekcji oparte na metodzie badawczej ze wszystkich przedmiotów przyrodniczych.
  • Przykładowe doświadczenia i eksperymenty dla poszczególnych przedmiotów przyrodniczych.
  • Zadania mające na celu utrwalenie zdobytych wiadomości.
  • Ważność kursu 365 dni
  • Poziom szkolenia zaawansowany
  • Czas trwania 3 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Wstęp   Darmowa lekcja
    • lekcja
    • wideo
  • Szczegółowa analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego 2017 pod względem konieczności stosowania metody eksperymentalnej w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych  
    • lekcja
  • Fragmenty podstawy programowej dla poszczególnych przedmiotów związane z metodą badawczą (naukową)  
    • lekcja
  • Metoda eksperymentu (metoda badawcza) oraz metoda projektu edukacyjnego są uzupełnieniem podstawy programowej  
    • lekcja
  • Typy doświadczeń  
    • lekcja
  • Typy zadań doświadczalnych  
    • lekcja
  • Podsumowanie Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Obserwacja  
    • lekcja
  • Elementy składające się na metodę naukową  
    • lekcja
  • Procedura poszukiwania odpowiedzi na postawiony problem badawczy  
    • lekcja
  • Problem badawczy  
    • lekcja
  • Pytanie badawcze  
    • lekcja
  • Hipoteza badawcza  
    • lekcja
  • Próba badawcza  
    • lekcja
  • Próba kontrolna  
    • lekcja
  • Analiza wyników i wnioskowanie Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Przykłady wykorzystania metody naukowej - geografia  
    • lekcja
  • Przykłady wykorzystania metody naukowej - biologia  
    • lekcja
  • Przykłady wykorzystania metody naukowej - fizyka  
    • lekcja
  • Metoda IBSE  
    • lekcja
  • Typy IBSE  
    • lekcja
  • Metoda projektu edukacyjnego Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Zakończenie Pobranie certyfikatu
    • lekcja
Powiększ obraz:

Agnieszka Janusz-Szczytyńska

nauczycielka fizyki, doświadczona trenerka oraz autorka wielu publikacji i szkoleń dla nauczycieli. Pasjonatka nowoczesnych metod nauczania powiązanych z technologią informacyjno-komunikacyjną, innowacji i eksperymentów pedagogicznych.

Pozostałe szkolenia tego autora

absolwentka Wydziału Fizyki i Techniki Jądrowej, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie nauczyciel fizyki w szkole podstawowej, w przeszłości również jako nauczyciel w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym. Ukończyła także studium pedagogiczne w Wyższej Szkole Humanistyczno-Przyrodniczej w Sandomierzu.

Od 2015 roku jest trenerem, prowadzi szkolenia dla nauczycieli zarówno w formie stacjonarnej jak i e-learningowej.
Obecnie ma za sobą około 300 godzin szkoleń stacjonarnych.

Współpracuje z Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli "Przyjazna Edukacja” w Tarnobrzegu. Specjalizuje się głównie w nowoczesnych metodach nauczania powiązanych z technologią informacyjno- komunikacyjną, innowacjach i eksperymentach pedagogicznych, pomiarze dydaktycznym, ocenianiu wspierającym ucznia, wartościowaniu osiągnięć edukacyjnych oraz szeroko pojętym prawem w oświacie.

Zainteresowania prawem oświatowym spowodowały, że ukończyła kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej. Jest także popularyzatorką wykorzystania metod badawczych w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Ponieważ jest praktykującym nauczycielem, pełnym pasji i zainteresowań swoje szkolenia opiera na bogatym doświadczeniu, które zdobyła m.in. przy realizacji czterech projektów unijnych.

Jest współautorką publikacji książkowych wydanych w czerwcu 2016 r. realizowanych w ramach projektu Erasmus+:

"Zbiór scenariuszy lekcyjnych: Z matematyką przez świat, w poszukiwaniu nowych metod nauczania matematyki i przedmiotów pokrewnych”.

"Zbiór zadań: Z matematyką przez świat”.

 

Jest także współautorką trzech innowacji pedagogicznych, które także wdrożyłam i przeprowadziłam w swoich szkołach:

"Małżeństwo z rozsądku- matematyka z fizyką” 2010/2011;

"Technologia informacyjno komunikacyjna na usługach matematyki i fizyki” 2016/2017’

"Narzędzia informatyki na lekcjach fizyki i języka angielskiego” 2018/2019.

 

Jej zainteresowania to malarstwo olejne i akrylowe, rękodzieło artystyczne, historia drugiej wojny światowej i astronomia.

 

 

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Eksperyment jako metoda aktywizująca uczniów i nauczycieli"

w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2019

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400