Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Szkolna24.pl Excel w pracy nauczyciela

Jesteś tutaj:

Excel w pracy nauczyciela
- Formatowanie danego obszaru

Agnieszka Janusz-Szczytyńska

Lekcja darmowa

Formatowanie danego obszaru

Podstawowe operacje związane z formatowaniem można wykonać klikając myszą w pasek Narzędzia główne. Wcześniej jednak musimy zaznaczyć obszar, który chcemy formatować.

 

Aktywny pasek Narzędzia główne, zaznaczamy oczywiście klikając na niego myszą – lewym przyciskiem.

29

 

30

Obramowanie danych (tworzenie tabeli).

Jeżeli chcemy wprowadzić obramowanie dla naszych danych, po zaznaczeniu interesującego nas obszaru przyciskając strzałkę przy ikonie obramowania. Otworzy nam się okno zadaniowe. Możemy wprowadzić różne operacje związane z obramowaniem komórki lub zaznaczonego obszaru.

32

 

Kolejne polecenia, które służą poprawie wizualnej naszego opracowania to: wyrównanie, wyśrodkowanie i zmiana wzięcia tekstu.

33

W kolejności: wyrównanie tekstu do lewej, wyśrodkowanie, wyrównanie tekstu do prawej, zmniejszenie wcięcia, zwiększenie wcięcia.

 

Ćwiczenie 9.

  • Zaznacz w arkuszu III a kolumnę A i zmień czcionkę na Times New Roman 14 (najedź na strzałkę, spowoduje to rozwinięcie listy czcionek, znajdź i zaznacz czcionkę Times New Roman, podobnie z rozmiarem czcionki).
  • W kolumnie A zmień kolor czcionki na zielony i zaznacz pogrubienie i kursywę. W razie potrzeby zmień szerokość kolumn.
  • Powtórz czynności w arkuszu III b i III c.
  • Pamiętaj, aby zapisać zmiany ctrl+s.

Jeśli masz trudności przeanalizuj poniższy schemat.

34

 

Po zaznaczeniu kolumny otwieramy polecenie Czcionki motywu za pomocą strzałki.

36

Z prawej strony pola zawierającego rodzaje czcionek znajduje się suwak. Najeżdżamy na niego i przyciskamy lewy przycisk myszy, przesuwamy myszą w dół i szukamy interesującej nas czcionki.

 

36

 

37

Podobnie rozwijamy polecenie Rozmiar czcionki (strzałka) i wybieramy 14.

 

38

 

39

 

39

 

Obejrzyj filmik z realizacji ćwiczenia 9.

 

Ćwiczenie 10.

  • W arkuszu III a zaznacz 1 wiersz i zmień wypełnienie wiersza na jasny niebieski. W tym celu rozwiń polecenie Kolor wypełnienia przyciskając na strzałkę i zaznacz kolor jasny niebieski.
  • Zmień czcionkę na Times New Roman 14.
  • Zaznacz cały obszar wypełniony danymi i wprowadź obramowanie. W ten sposób powstanie nam tabela.
  • Powtórz czynności w arkuszu III b i III c.
  • Zapisz zmiany ctrl+s.

 

Jeśli masz trudności przeanalizuj poniższy schemat.

 

40

Zaznaczamy polecenia Kolor wypełnienia najeżdżając myszą na strzałkę.

41

Przyciskamy lewy przycisk myszy i otwieramy Kolory motywu, wybieramy kolor niebieski lewym przyciskiem myszy.

 

42

 

44

 

45

 

46

 

Obejrzyj filmik z realizacji ćwiczenia.

 

Może się zdarzyć, że chcemy dodać kolumnę między już dwie istniejące lub usunąć całą kolumnę. W tym celu zaznaczamy kolumnę, przed którą mamy wstawić dodatkową i przyciskamy prawy przycisk myszy. Wybieramy polecenie wstaw i klikamy lewym przyciskiem myszy. Program wstawi kolumnę przed kolumną zaznaczoną wcześniej

 

47

Po przyciśnięciu prawego klawisza myszy, zaznaczamy pole Wstaw (lewym przyciskiem myszy). Program wstawi kolumnę z lewej strony.

 

48

 

Podobnie dodajemy dodatkowe wiersze. Należy pamiętać, że program dodaje wiersze powyżej wiersza zaznaczonego.

49

 

Zaznaczamy wiersz i klikamy prawym przyciskiem myszy, zaznaczamy polecenie Wstaw (lewym przyciskiem myszy).

50

 

W arkuszu III a zaznacz trzeci wiersz i utwórz nowy. Następnie zaznacz kolumnę B i utwórz nową kolumnę. Zmień szerokość nowo powstałej kolumny.

 

W podobny sposób usuwamy zbędne kolumny i wiersze. Zaznaczamy niepotrzebną kolumnę lub wiersz, przyciskamy prawy przycisk myszy, zaznaczamy polecenie Usuń i klikamy lewym przyciskiem myszy.

51

 

52

 

Ćwiczenie 12.

Usuń kolumnę i wiersz dodany w arkuszu III a w ćwiczeniu poprzednim i zapisz zmiany (ctr+s).

 

Lekcja darmowa

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest do wszystkich nauczycieli i kadry kierowniczej, którzy zainteresowani są zdobyciem umiejętności wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel w opracowaniu

 

Czego się nauczę?

  • Poznasz podstawowe i bardziej zaawansowane funkcje programu Excel.
  • Dowiesz się jak tworzyć nowe zeszyty, arkusze i zapisywać dane na dysku.
  • Dowiesz się jak wprowadzać dane do arkusza, tworzyć tabele, zmieniać szerokość kolumn i wysokość wierszy.
  • Dowiesz się jak kopiować dane między komórkami, jak kasować błędy i je edytować.
  • Dowiesz się jak kopiować dane niezależne i zależne między arkuszami.
  • Zapoznasz się ze wzorami oraz formułami matematycznymi i statystycznymi wykorzystywanymi w opracowaniach badań edukacyjnych.
  • Dowiesz się jak wygenerować wykres i go sformatować.
  • Poznasz różne zastosowania programu Excel w pracy nauczyciela.

 

Co znajduje się w kursie?

  • Linki do zasobów Internetowych.
  • Praktyczne ćwiczenia wideo dotyczące wykorzystania programu Excel.
  • Przykłady różnych zastosowań programu Excel w pracy nauczyciela.
  • Ważność kursu
  • Poziom szkolenia zaawansowany
  • Czas trwania 3 godzin
    Kurs możesz przerwać i powrócić do niego w dowolnym momencie

Plan szkolenia

  • Wstęp   Darmowa lekcja
    • lekcja
    • wideo
  • Uruchamianie Excela  
    • lekcja
  • Poruszanie się po arkuszu  
    • lekcja
  • Przechodzenie między arkuszami w skoroszycie  
    • lekcja
    • wideo
    • ćwiczenie
  • Wprowadzanie danych do komórki  
    • lekcja
    • wideo
    • ćwiczenie
  • Kopiowanie danych  
    • lekcja
  • Poprawki i edycja danych w komórce  
    • lekcja
    • wideo
    • ćwiczenie
  • Zmiana szerokości kolumny  
    • lekcja
  • Zmiana wysokości wiersza  
    • lekcja
    • wideo
    • ćwiczenie
  • Zaznaczanie danych  
    • lekcja
  • Formatowanie danego obszaru   Darmowa lekcja
    • lekcja
    • wideo
    • ćwiczenie
  • Wzory i formuły matematyczne  
    • lekcja
  • Suma  
    • lekcja
    • wideo
    • ćwiczenie
  • Pozostałe formuły i wzory matematyczne  
    • lekcja
  • Parametry statystyczne dla pomiaru dydaktycznego  
    • lekcja
    • wideo
    • ćwiczenie
  • Tworzenie tabel – powtórzenie i uzupełnienie wiadomości  
    • lekcja
  • Formatowanie tabeli  
    • lekcja
  • Kopiowanie danych zależnych  
    • lekcja
    • wideo
    • ćwiczenie
  • Obliczanie rzetelności testu  
    • lekcja
  • Typy wykresów  
    • lekcja
  • Tworzenie wykresów z zakresu danych  
    • lekcja
  • Formatowanie wykresu  
    • lekcja
  • Kopiowanie tabel i wykresów Zakończenie testem
    • lekcja
    • test
  • Certyfikat Pobranie certyfikatu
    • lekcja
Powiększ obraz:

Agnieszka Janusz-Szczytyńska

nauczycielka fizyki, doświadczona trenerka oraz autorka wielu publikacji i szkoleń dla nauczycieli. Pasjonatka nowoczesnych metod nauczania powiązanych z technologią informacyjno-komunikacyjną, innowacji i eksperymentów pedagogicznych.

Pozostałe szkolenia tego autora

absolwentka Wydziału Fizyki i Techniki Jądrowej, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie nauczyciel fizyki w szkole podstawowej, w przeszłości również jako nauczyciel w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym. Ukończyła także studium pedagogiczne w Wyższej Szkole Humanistyczno-Przyrodniczej w Sandomierzu.

Od 2015 roku jest trenerem, prowadzi szkolenia dla nauczycieli zarówno w formie stacjonarnej jak i e-learningowej.
Obecnie ma za sobą około 300 godzin szkoleń stacjonarnych.

Współpracuje z Niepubliczną Placówką Doskonalenia Nauczycieli "Przyjazna Edukacja” w Tarnobrzegu. Specjalizuje się głównie w nowoczesnych metodach nauczania powiązanych z technologią informacyjno- komunikacyjną, innowacjach i eksperymentach pedagogicznych, pomiarze dydaktycznym, ocenianiu wspierającym ucznia, wartościowaniu osiągnięć edukacyjnych oraz szeroko pojętym prawem w oświacie.

Zainteresowania prawem oświatowym spowodowały, że ukończyła kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej. Jest także popularyzatorką wykorzystania metod badawczych w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Ponieważ jest praktykującym nauczycielem, pełnym pasji i zainteresowań swoje szkolenia opiera na bogatym doświadczeniu, które zdobyła m.in. przy realizacji czterech projektów unijnych.

Jest współautorką publikacji książkowych wydanych w czerwcu 2016 r. realizowanych w ramach projektu Erasmus+:

"Zbiór scenariuszy lekcyjnych: Z matematyką przez świat, w poszukiwaniu nowych metod nauczania matematyki i przedmiotów pokrewnych”.

"Zbiór zadań: Z matematyką przez świat”.

 

Jest także współautorką trzech innowacji pedagogicznych, które także wdrożyłam i przeprowadziłam w swoich szkołach:

"Małżeństwo z rozsądku- matematyka z fizyką” 2010/2011;

"Technologia informacyjno komunikacyjna na usługach matematyki i fizyki” 2016/2017’

"Narzędzia informatyki na lekcjach fizyki i języka angielskiego” 2018/2019.

 

Jej zainteresowania to malarstwo olejne i akrylowe, rękodzieło artystyczne, historia drugiej wojny światowej i astronomia.

 

 

Certyfikat

Tak wygląda wzór certyfikatu, który otrzymasz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu końcowego. Certyfikat będzie zawierał:

  • Twoje imię i nazwisko
  • nazwę ukończonego szkolenia
  • nazwę instytucji wystawiającej certyfikat 
  • datę i podpis osoby upoważnionej do wystawienia certyfikatu

Pamiętaj aby uzupełnić swoje dane w zakładce "Moje konto" -> "Moje dane", wtedy możliwe będzie wystawienie dla Ciebie certyfikatu imiennego.

 

Wzór

100% best quality

www.szkolna24.pl

Certyfikat

Zaświadcza się, że Pan/Pani

Imię i Nazwisko

w dniu ukończył/a kurs

"Excel w pracy nauczyciela"

w wymiarze 3 godzin prowadzony przez szkolna24.pl

Logo szkolna24.pl

Nr XXXX/2019

Pieczątka szkolna24.pl i podpis dyrektora Urszula Marcinkowska

Zaświadczenie nr ED-II.4430.13.2017 z dn. 2 października 2017 r. o wpisie Niepublicznej Placówki Szkolna24.pl do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Częstochowy pod numerem 400